Sa traiti sefu, am sunat sa va zic ca intarzii, sunt blocat in statie la Victoriei nu se poate iesi.
Asta spunea la telefon un tip ieri in timp ce filma aglomeratia de la metrou de la 8 dimineata. A stat 15 minute ca sa poata iesi de pe peron. Partea a doua aici.
Nu e nimic deosebit si nimic iesit din comun. Aglomeratie e de atatia ani de zile de cand toate firmele s-au directionat in cele mai tampite si neaccesibile locuri, de cand toata lumea si-a luat masini si de cand cei fara masini prefera in continuare sa mearga cu metoul. Acum, mai ales toata asta e datorata lucrarilor de pe carosabil. Strazi intregi blocate. Fara solutie, fara ca lucrurile sa se miste, fara ca cineva sa dea cu pumnul in masa si sa zica lucrati si noaptea trebuie sa terminam inainte de termen pentru ca am suparat populatia, pentru ca blocam circulatia si pentru ca am creeat haos.
Dar e frumos, nimeni nu isi asuma nimic. Nici macar beneficiarul si contractorul lucrarilor: Primaria Municipiului. Pentru ei e usor sa vina sa zica: ne cerem scuze pentru incoveniente, ne pare rau, hai sa facem, hai sa nu stiu ce.
Metrorex e depasita de situatie.
Societatea ce se ocupa de transportul subteran din Bucuresti a fost depasita zilele trecute de numarul mare de calatori, astfel incat a ramas fara cartele de calatorie. Drept urmare a trebuit sa apeleze la o rezerva de cartele albe, neinscriptionate pe nici o parte, doar cu dunga magnetica pe ele.
Metrorex stie sa introduca trenuri noi in circulatie si sa suplimenteze numarul trenurilor abia dupa ce raul se produce, abia dupa ce trenurile nu pot sa plece din statie pentru ca nu se inchid usile, abia dupa ce lumea suna si ii injura.
Metrorex nu a invatat inca sa isi educe si disciplineze conductorii de tren. Si e haios atunci cand ai trenul plin sa tipi in megafoane: Va rugam permiteti inchiderea usilor.
Azi am vazut un eveniment mai putin intalnit, iar asta imi cam da de gandit fata de ce reactii vor aparea pe viitor: Magistrala M2 – Pipera – IMGB, cea mai aglomerata magistrala. Ora 7:30, Tineretului, trenul intarzie de peste 8 minute cand ajung eu in statia in care nu mai aveai loc sa stai fara sa te inghesui. Trenul vine undeva la vreo 12 – 14 minute, plin ochi, lumea nu avea loc sa stea inauntru. Incerc sa intru pentru ca a coborat o fata, in spatele meu alte cateva zeci de persoane ma imping, se inchid usile. Nu se inchid usile, se opresc in mine pentru ca nu am unde sa inaintez, pentru ca afara nu vreau sa ies ca sa nu intarzii. Nu numai la usa mea se intampla asta, o alta usa de la vagonul meu nu se poate inchide. Peste vreo 5 minute ne mai strangem un pic si reusim sa plecam din statie. La Unirii coboara lume, se face ceva loc ajung pe interval. Se suie puhoi de lume, usile nu se inchid, alte 5 minute si alte incercari nereusite de a se inchide usile. La Victoriei povestea se repeta, alte 5 minute pierdute cu Atentie se inchid usile …
Ora 18:00, Aviatorilor – incerc sa cobor la metrou, full. Metroul plecase de 3 minute doar. La 5 minute vine alt metrou, ne urcam, se umple, nu mai e loc iarasi. Atentie se inchid usile se repeta doar de doua ori, insa pana la tineretului in fiecare statie usile s-au inchis si s-au deschis de cel putin doua ori.
Acum nu stiu daca asta a fost o reactie intentionata, intamplatoare sau pur si simplu mai vroia conductorul de tren sa mai urce niste lume in metrou, dar nu asa se gestioneaza un trafic de metrou. Sunt curios ce se va intampla daca cineva va cadea pe sine de pe peron, pentru simplul motiv ca nu are loc pe peron, sau ce se va intampla daca metroul pleaca si agata pe cineva. Isi va asuma cineva raspunderea? Va lua cineva vreo masura dupa asta? Ma indoiesc, pentru ca e foarte usor ca oricine sa zica, nu e treaba mea, eu mi-am facut treaba mea m-am uitat doar inainte nu si la stanga sau la dreapta, nu ma intereseaza de ala de langa mine.