Cum facem update la internetul din Romania? Care sa fie urmatorul pas pe care sa-l aprofundam cand vorbim de internet in Romania? Sa fie vitezele de transfer, sa fie continutul paginilor, sa fie cititorii fata de care trebuie sa ascultam si in fata carora trebuie sa le atingem asteptarile si dorintele?
Facem blogarii, facem conferinte, aducem oameni din afara, ni se vorbeste frumos despre orice, vedem power pointuri si oricum si nu realizam nimic in online. Oare antreprenorii online nu stiu ca alea 8 ore petrecute la munca de catre orice angajat ce sta in fata unui birou cu calculator sunt 8 ore petrecute in idle pe internet? Un pic din asta au incercat sa demonstreze cei de la conquiztador, iar jocul lor a omorat pur si simplul birourile din Romania. In schimb el se va desumfla curand. Probabil vor aparea noi solutii.
Eh, asta e intrebarea, ce vrea omul sa gaseasca pe internet? Mai devreme am aflat: video – filme – muzica. Asta e ce vrea sa gaseasca lumea pe net, pe langa astea trebuie sa comunice cu ceilalti, eventual sa gaseasca si stiri care contin video, muzica si chestii haioase pe care sa le trimita celorlalti. Asta genreaza vizitatori, insa 36% din cei care au votat au cerut si femei dezbracate. E clar, barbatii cauta pe net fericirea pe care nu o pot avea in pat alaturi de femei.
Sa fie internetul un mijloc de educare al populatiei? Sa se poata ascunde sub protectia anonimatului si sa descopere pe net, mai ales sa invete ceea ce la scoala nu li se spune, ceea ce in cei 7 ani de acasa nu li se arata. Vedem si stim cum se comporta pe internet copii de 12 – 15 ani. Ei atunci descopera lumea, atunci interactioneaza, atunci se formeaza, iar asa cum se formeaza vor fi si pe mai departe.
Pana la urma cat de generalist trebuie sa fie un site? Cat de nişat poate fi? Ar putea o pagina de net sa contina tot ceea ce isi doreste un om? Atunci care ar fi targetul, atunci nu s-ar aglomera si bloca in nenumaratele sectiuni? N-ar fi multe pagini care sa fie ascunse si nevazute? Cum sa promovam internetul? Prin televizor, prin fly-uri, prin evenimente organizate in real life cu suport exclusiv din internet (vezi roblogfest)? As vrea sa vad astfel un concert sold-out, in Romania, unde vanzarea biletelor a avut loc exclusiv pe internet, insa noi inca avem mari probleme cu serviciile de plati online.
2008, un an important in internetul Romanesc pentru simplul motiv ca acum trebuie sa aiba loc mari schimbari de atitudine, mari schimbari de comportament si de prezentare ale paginilor de web. Oare dragutii de antreprenori stiu cum si mai ales ce sa schimbe pentru a fi pe placul publicului? Stiu sa ii atraga atentia cu ceva bun? E vorba de culori, de design, de script, de posibilitate de embed, de usurinta de a da click, de posibilitatea de a gasi o informatie in cat mai putine click-uri / cautari? Sa fie limbajul folosit pe internet? Sa existe posibilitatea ca utilizatorii sitului tau sa corecteze o anumita informatie publicata acolo?
Exista un limbaj specific online? Pe langa abrevierile si scrierile ce ocupa mai putin spatiu si mai putine taste apasate, sa vorbim astfel despre o alta abordare? Mai personala?
Cat de original mai poti fi pe internet? Stiam si spuneam la inceputul blogging-ului (se vede undeva in arhiva), ca daca nu esti primul care scrie o chestie deja ai pierdut peste 50% din credibilitate, deja ai pierdut subiectul si nu are sens sa il preiei sau sa-l mai discuti. In schimb, vad ca inca se practica la noi ca multa lume sa vorbeasca despre acelasi lucru, nu din alte puncte de vedere, ci doar pentru ca sa spuna si ei acelasi lucru ce a mai fost spus de altii inainte? Mai are sens? Mai are efect? Mai poate genera reactii o reluare a unui fapt spus de altii, sau doar ar trebui sa li se acorde credite (link-uri, trafic) si ghinion pentru simplul motiv ca nu s-a publicat ceva inainte?
Nota: Internet se refera atat la mijlocul de comunicare cat si la o suma de pagini de web, concepte online si modalitate de exprimare a acestor concepte.