Unde s-au pierdut autostrăzile noastre
E acea perioadă a anului când toată lumea se uită la recolta de grâu și zice: aici vor fi autostrăzi. Și vine și trage cu creionul pe hartă, pe unde vor fi construite autostrăzile. Din 1960 se face așa. E o tradiție națională. E ceva normal. Diferența e că nu se fac.
Mă uitam zilele astea, am mai scris un articol în 2013, cu această hartă.
Unde clar, vedem autostrăzi. Vedem inclusiv autostrăzi pana la Dragnea acasă. Ok. Nici asta nu e făcută.
Și apar întrebările. Că n-au trecut 7 ani degeaba. De ce nu s-au făcut aceste autostrăzi?
- N-au fost bani? Bani au fost. Să zică cineva că nu avem bani să facem autostăzi în timp ce Comisia Europeană se roagă de noi să le cheltuim banii.
- Nu s-au scris proiecte? Să mă ia pe mine că le scriu eu proiectele.
- Nu s-a furat suficient? Sau s-a furat prea mult?
- Nu i-au lasat sa fure? Și din cauza asta nu s-au făcut autostrăzile? Atunci această abordare este complet greșită. Trebuia să îi lase să fure întâi. Măcar făceau o autostradă din acestea de pe hartă. Tot nu înțeleg ce o fi așa greu să faci o autostradă între Brăila și Galați. Înțeleg podul ăla, dar îl dai în ce?
Și o să mai zic aia cu moldovenii care sunt leneși. Am avut 1 kilometru de autostradă, avem stickere pe mașini. Și atât. Au trecut 7 ani, se fură niște bani la Bacău și centura de acolo tot nu e gata. Și atât. Nu văd nici un protest permanent. Nici o presiune. Nici o discuție.
În 2020 iar avem promisiuni. Facem, facem, facem. Păi să le și vedem. Că din câte știu eu nici ciotul ăla de 10 kilometri care trebuie să lege orașul Cluj-Napoca cu țara mamă și A1, nu este gata, pentru că îi este cuiva lene să muncească. Iar restul oamenilor nu sunt interesați de asta.
Și nici reportaje în presa de investigații nu avem, pentru că nu sunt plătite de contracandidați. Care contracandidați?