Topul aplicațiilor pe care să le folosești la cumpărături în magazine (în loc de casieri)

Topul aplicațiilor pe care să le folosești la cumpărături în magazine (în loc de casieri)

Magazinele mari din România oferă posibilitatea de a face cumpărături folosind aplicații instalate pe telefoanele clienților, fără niciun cost, iar datele personale sunt procesate în conformitate cu legile în vigoare.

Aplicațiile marilor magazine sunt valabile peste tot, unde acestea sunt prezente și funcționează la fel în orice magazin al lor.

Aplicația de la Auchan

Aplicația de la Auchan este cea mai bună aplicație de cumpărături din magazin. Este intuitivă, ușor de folosit și te scapă de cozi și stresul de a scana produsele. Practic toate aplicațiile fac la fel, dar aici e mai simplu.

Oricum avem telefonul în mână atunci când facem cumpărături, acolo avem lista de cumpărături. Atunci în momentul în care luăm produsul, îl punem direct în pungă și nu în coș (punga poate fi amplasată în cos) și îl scanăm cu telefonul.
Uneori telefonul poate să nu vadă codul de bare al produsului, dar nu este o problemă, se poate introduce manual sau mai încercăm odată până când îl vede.
Scanarea produselor este salvată automat și dacă jonglăm între aplicații, de exemplu aplicația Auchan și aplicația unde am salvat lista de cumpărături, te întreabă dacă vrei să continui sesiunea de cumpărături.

Dacă faci cumpărături cu reduceri pe card, reducerile sunt aplicate în momentul în care ai scanat și pus produsul în coș.

La finalizarea cumpărăturilor, se generează un cod QR, pe care îl scanezi la casă, plătești și ai plecat. Fără să mai scoți produsele din coș, fără să mai scanezi ceva, fără stress. Poți folosi aplicația și pentru plata cash la casele care au posibilitatea de plată cash.

Dezavantajul este că trebuie să te duci în coșul de cumpărături să bifezi că ai luat două beri și pentru asta trebuie să faci un click în plus. Încă un dezavantaj este că spre exemplu la pâine trebuie să scanezi fiecare produs în parte, dacă iei două pâini nu poți bifa că ai luat două.

Aplicația de la Carrefour

Cam la fel funcționează și aplicația de la Carrefour. Însă aici ai de bifat câteva opțiuni la începutul sesiunii de cumpărături.

Scanezi produsele, le pui în coș sau în pungă, în cărucior. Carrefour are o politică de securitate mai ciudată și te pune să mergi cu căruciorul prin magazin dacă vrei să faci cumpărături, dacă nu faci asta ești considerat persoană suspectă (hoț) și ai probleme la ieșire.

Procesul de plată la Carrefour la casele self scan este anevoios și este dat de sistemul lor IT. Eu nici acum nu reușesc să mă obișnuiesc cu el. Dacă ai cumpărat alcool, trebuie să te rogi de nenea de la pază să vadă ca ai 18 ani sau nu.

Aplicația de la Kaufland

Kaufland are două aplicații. Una fizică, unde îți dau un scanner de coduri de bare, la intrarea în magazin, dar și aplicația de pe telefon.

La momentul redactării acestui articol, aplicația de la Kaufland are probleme cu loginul cu Google, iar contul meu a fost realizat cu Google. Dar a funcționat cu cererea unei parole unice pentru sesiunea curentă.

Plata la casele self scan de la Kaufland nu este lipsită de peripeții. În toate experiențele mele am fost suspectat a fii hoț și a trebuit să vină cineva să-mi verifice produsele. Ceea ce înseamnă că trebuie să aștept responsabilul de la casă de acolo, să se uite la mine în pungă să vadă că ce am cumpărat, este și scanat. Aici empatia sau glumele din partea angajatului lipsesc.
Pe de altă parte, nici la Kaufland nu poți cumpăra alcool dacă nu îți verifică vârsta și dacă încerci o glumă cu angajatul respectiv, acesta se uită suspect la tine. Nu e bine să cumperi alcool. Nu mai cumpăra.

Aplicația de la Lidl

Aplicația de la Lidl nu face nimic. Chiar dacă ai case self scan, aplicația nu te ajută decât să folosești codul de client, pentru a avea bonul salvat în aplicație. Este de fapt cam singura care face acest lucru și să îți acorde reducere la produsele de la promoție.

În schimb scanarea de la casele automate este greoaie, multe produse nu sunt citite corect de cântar și eu în continuare nu știu când se pune punga, cum se selectează, cum se pun produsele direct în pungă ca să nu mai stăm după ce am plătit să aștepte alții după mine.

Dacă ai cumpărat alcool, trebuie să te rogi de cineva să te valideze.

Aplicația de la Mega Image

În mod asemănător funcționează și aplicația de la Mega Image. Diferența e că aici ai niște promoții și folosești punctele pentru a avea reduceri. Însă pentru a scana codul tău de client, se folosesc niște scannere speciale la casele cu sau fără casier, iar aceste scannere nu funcționează sau nu sunt la îndemâna ta pentru a le putea folosi.

Aplicația de la Profi

Poate cea mai interesantă aplicație de folosit este cea de la Profi. Aici ai un cod QR de scanat la fiecare casă, cu casier. Trebuie să aștepți ca un produs să fie scanat și sesiunea ta de cumpărături să înceapă, apoi îi arăți telefonului în aplicație, codul QR al casei. Presupun că este câte un cod QR special pentru fiecare casă din rețeaua Profi.

Instant casierul vede cine face cumpărături, iar cumpărăturile sunt atașate contului tău. Dacă sunt reduceri presupun că și acestea se aplică tot atunci, pentru că este nevoit casierul să dea clickuri în plus pe ecranul său.

Aplicațiile sunt bune

Practic aplicațiile sunt bune, fiecare cu specificul său, dat de magazin, de politica magazinului de gradul de interes pentru UX experience pe care l-a avut fiecare magazin. Ordinea în care am pus aplicațiile aici este ordinea pe care eu o consider bună din punct de vedere a funcționalității și a experienței din magazine.

De ce renunță magazinele la casieri

Magazinele nu renunță la casieri ca să îi dea afară așa cum se insinuează prin internetul mare. Sunt câteva motive pentru care magazinele renunță la casele manuale.

Unul din motive ar fi furtul. Există o sumedenie de studii la nivel mondial, nu doar aici care spun că oamenii fură din magazine. Sau își cumpără o eugenie și o sticlă de șampanie și plătesc doar eugenia, că șampania au ascuns-o în geacă. Magazinele au prostul obicei de a imputa aceste pierderi… ghici cui, casierilor.

Desigur, ai putea fi tentat să nu scanezi cu telefonul produsul pe care l-ai pus în coș. Treaba ta, acest lucru conform legilor din România este considerat furt sau furt calificat.

Pe de altă parte a evoluat tehnologia. Vedem magazinele de la Amazon care nu au casieri, nici măcar nu au case de marcat. Te duci în magazin, îți iei de pe raft ce vrei și pleci acasă. Magazinul știe ce ai făcut și te taxează automat.

Amazon susține că astfel poate menține prețurile mici și ordinea în magazin.

La fel și la noi, reducerea de case cu casier din Auchan, înseamnă prețuri mai mici, marfă mai bine aranjată în magazin, oameni care să fie pe culoare și să te aștepte. Dar înseamnă și dezvoltarea serviciului de livrare online, serviciului de livrare în parcare și așa mai departe.

Ce a greșit Auchan

Auchan a greșit că a comunicat că renunță la casele cu casieri. Nu am citit comunicatul, dar înțeleg că a comunicat. Probabil nu au testat comunicatul atât de important pe un ”grup de prieteni” ca să vadă ce au de comunicat și cum să facă asta.

Puteau să nu comunice? Sigur. De exemplu Auchan din Drumul Taberei nu mai are din vară case cu casieri. Auchan de la mine de la bloc nu mai are din decembrie case cu casieri. Nimeni nu s-a plâns de nimic, din contră cumpărăturile merg mai bine și mai ușor. Desigur, sunt și persoane care să te ajute dacă nu te descurci sau dacă ceva nu funcționează cum trebuie.

Cumpărăturile fără casier sunt mai rapide

Nu mai stai la casă, nu mai stai la coadă, nu te mai stresezi cu oamenii care stau la casă înaintea ta. Ai scanat un cod QR și ai plecat. Este incredibil de simplu și de ușor. Iar scuzele alea cu bătrânii nu țin. Când ai avut tu ultima dată răbdare cu printele tău care primește pensia pe card, să îi explici cum funcționează cardul, telefonul mobil, aplicația pentru reduceri și primit bonus pe card și așa mai departe.

Spunea cineva la știri, când s-a făcut materialul care să arate cât de rele sunt casele fără casieri: ”Tot timpul trebuie să învățăm ceva nou, altfel nu ne dezvoltăm”.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply