TopSocialBrands prin ochii participantilor
Revista Biz a organizat astazi a patra editie a conferintei TopSocialBrands, prezentand in premiera rezultatele celei de-a 5-a editii a studiului Top Social Brands, un clasament al celor mai active branduri in social media.
Conferinta a inceput la ora 10,00 cu prezentarea lui Catalin Tenita – Managing Partner TreeWorks. 30 de ani de branduri sociale, care din perspectiva personala inseamna ca „se imprima in mental si raman acolo”. O prezentare cu o abordare interesanta, care a trecut iconurile sociale (ex Bob Dylan, cartile, seria Dune) in tabara brandurilor, chestiune care desi poate pentru multi ( mai ancorati in zona corporatista fata de mine) poate parea „boema”, m-a bucurat. Pentru Catalin Tenita „brand” trebuie sa aiba in continut: incredere, semnificare, ceva diferit si sa fie ambasador pentru cauze.
Costin Cocioaba – Refresh.ro, a vorbit in continuare despre facebook si bloguri – avantaje/dezavantaje. La capitolul concluzii, avem trei:
- Nu exista o reteta a succesului
- Obiective?
- Social media inseamna 24/24
In ceea ce priveste clientul social media, Cristina Popescu – Director de Comunicare Corporativa SEE, Danone, a subliniat cateva observatii personale:
a) pietele sunt conversatii autentice, in care trebuie sa devii parte din conversatie pentru ca sa poti prelua idei de la consumatori pentru corporatii;
b) accesul la comunitati se face mai usor prin social media si a dat exemplul unui produs nou lansat, adresat adolescentilor, care a adunat „like-uri” prin personajele cool si limbajul targetat;
c) se naste economia bazata pe atentie.
Cristian Manafu a incheiat seria prezentarilor cu statisticile privind social media in Romania, o comparatie a activitatilor din social media 2010 – 2011 – 2012, BIG 4 – facebook, wordpress, twitter, youtube ( cu regretul pentru trendul descendent al twittosferei), ups and downs in social media, cei patru „P” plus unul – Product, Place, Price, Promotion plus Participation.
Aproape de incheiere, inainte de a afla care este clasamentul in Top Social Brands de anul acesta, Marta Usurelu – Redactor Sef Revista Biz a prezentat metodologia si activitatile luate in calcul in acest an, precizand ca au fost luate in considerare branduri care au folosit minim trei activitati pe platforme diferite: Top Social Brands 2013 a rezultat in urma ponderarii rezultatelor din 6 clasamente preliminarii: topul realizat de revista Biz (45%), voturi exprimate de specialisti online (15%), mentiuni pe ZeList (10%), Facebook Monitor (10%), Facebrands Pro (10%) si mentiuni MedialQ (10%). Au urmat Top New Entry 2013 cu 16 branduri, Top 10 branduri cu cea mai constanta prezenta in social media (2009-2012). La capitolul ponderi pe domenii in 2013 avem: FMCG – 42%, IT&C – 30%, Auto – 12%, Bancar – 8%, Altele – 8%.
Top 10 Top Social Brands 2013
10. Orange
9. Ford
8. Coca-Cola
7. Cosmote
6. Heineken
5. Pepsi
4. Avon
3. Danone
2. Samsung
1. Vodafone
Miscari interesante in acest an, cu o surpriza de la Samsung – clasarea pe locul doi, dupa cum explica Manafu.
Maria Isopescu este moderator la Radio Romania 3NET si realizator al talk-show-ului MediaSfera difuzat in fiecare miercuri de la ora 21,00 la acelasi post de radio.