România rămâne cimitirul mașinilor din Europa
Am văzut ieri pe autostrada A1, sute de mașini ce veneau pe remorci din Europa. De parcă noi n-am fi în Europa, mașinile astea veneau din cimitirele de mașini de peste graniță.
Nu ar fi fost asta nicio problemă, dacă mașinile alea ar fi fost mai noi. Dar în continuare vin mașini de genul Golf 4, Opel din 2008. Mașini care funcționează încă, dar au fost cumpărate de afară cu 100 – 200 de euro, de la poarta REMAT-ului, pentru a fi vândute aici cu 1000 – 2000. Sunt mașini bune, le-a condus doar o bunicuță la piață. Știm cu toții cum conduc bunicuțele mașinile la piață, în Germania.
România are o putere de cumpărare mică, care vine din o sumedenie de cauze. De la politică, la situația economică și la cum sunt obișnuiți oamenii să fie plătiți. Pentru asta, în loc să prefere să cumpere o mașină mai nouă, oamenii aleg una veche, care a fost rulată mult, care are deja defecte, doar pentru câteva sute de euro mai puțin.
Iar aceste mașini le vedem în toate orașele noastre. Și nu mă refer aici la București, ci la orașele mici, unde oamenii se mulțumesc cu puțin.
Care este alternativa? Proiecte de dezvoltate urbană. Că oamenii nu își iau mașini ca să se ducă peste mări și țări, că nu avem drumuri. Oamenii își iau mașini ca să se ducă la muncă în lipsa transportului în comun. Pentru că este frig în autobuz sau pentru că vine greu și așa mai departe.
Se tot vorbește de transport public eficient, în toate orașele de zeci de ani de zile. Dar astea sunt doar promisiuni electorale, pentru că nimeni nu face ceva în acest sens. Nici măcar la Cluj nu le reușește, chiar dacă au autobuze electrice, pentru că acolo a crescut puterea de cumpărare și oamenii își iau mașini pe post de umbrelă, în lipsa unei reclame eficiente a transportului public.
Diferența este în plămânii noștri și în poluarea din orașe.
Nu crezi că e poluare în orașe, asta pentru că nu ai mai fost de mult la aer curat și nu știi cum arată un oraș fără poluare și cu puțin mai mult oxigen. Iar la munte sau la mare nu se pune, aceste zone sunt la fel de poluate ca și Bucureștiul, atât timp cât aglomerează acolo toate aceste mașini aduse din cimitirele de mașini din Europa.
Esti sigur ca ai fost si pe la altii si n’ai vazut acelasi lucru? Masinile alea de care vorbesti tu sunt si pe dincolo la greu, abia cand cad de tot le vand aia … de obicei drept e ca ajung pe la noi, dar nu toate sunt asa cum le descrii tu pentru ca o masina e asa cum o intretii. Poate sa fie una cu 300.000Km mai ok decat una cu 50.000km, totul depinde de cum a fost exploatata si intretinuta masina aia. A, si btw, pe oriunde altundeva masinile se socotesc in kilometrii, nu in ani, pentru ca uzura de data de kilometrii nu de ani, doar la noi e moda asta tampa! 🙂
Legat de poluare, ca te stiu baiat istet, te rog nu prelua si tu idiotenia aia cu masinile vechi=poluare, pentru ca este o idiotenie, un motor E4 polueaza la fel, sau chiar mai putin decat un motor E6, pentru ca cele din urma sunt downsized, fapt ce in exploatarea reala le face chiar mai poluante decat motoarele vechi, mai ales dupa ce prind putina uzura si aici ma refer la cateva zeci de mii de kilometrii, diferentele fiind date de diesel si benzina, primele fiind mai poluante datorita faptului ca utillizeaza un combustibil inferior si mai putin rafinat! 🙂
Cristi draga, daca iti mai vin idei de articole de astea, documenteaza’te serios ca nu stai foarte bine pe subiect, care este vast si implica foarte multe aspecte! 🙂
Nenea, ia o pauza si lasa autorul in pace. Pari fanul rablelor. Ramai cu cutia ta veche care e cea mai buna.
Atat te’a dus argumentarea opiniei?! Eh … nu e bai, nimeni nu e perfect!