Skip to content

PR-ul care pute de cele mai multe ori

Public relations (PR) is the managing of internal and external communication of an organization to create and maintain a positive image. (wiki)

Plecand de la aceasta definitie sa analizam intamplarile din ultimele zile. Avem o presupusa frauda la Banc-Post, frauda intarita de presupuneri ca MasterCard, operatorul Maestro, a retas sprijinul pentru tipul de carduri Millenium, drept urmare banca a retras de pe piata toate cardurile Millenium si le inlocuieste, probabil cu altceva.

Presupusa frauda de la Banc-Post a fost dezbatuta si la mine pe blog, Ieri pe zi am primit un telefon de la o tipa de la McCann care ma invita astazi la o discutie la sediul central al Banc-Post. O discutie in care sa inteleaga de ce a iesit in presa ce a iesit, unde a fost problema de comunicare si asa mai departe. Am zis bine, foarte misto, in final exista o reactie din partea bancii si probabil o deschidere in a afla si o alta parere.

Peste vreo cateva ore am primit un telefon  cum ca s-a contramandat intalnirea de astazi. Foarte bine zic, inseamna ca au inteles. Sau nu.
Dar sa nu uitam o chestie, despre asta s-a mai discutat o data la Advertising 2.0, seminarul lui Cristi Manafu. Am discutat si prezentat solutii atunci exact la un caz ipotetic de acest gen. Am stabilit atunci ce trebuie faca o banca, care sunt pasii ce trebuie sa ii urmeze si mai ales ce sa spuna. In schimb, am avut pe site la Banc-Post un cacat de comunicat de presa, scris in scarba si fara sa spuna nimic de altfel.

Trecand peste, raman suspiciunile asupra bancii. Cum s-au blocat toate cardurile, cum cineva a furat baza informatica din banca, cum s-au clonat carduri? Chestii care sunt pe atat de serioase, cat hilare, sau chiar de necrezut.
In schimb, surse sigure si de foarte mare incredere din economie au lansat urmatoarea ipoteza. Se stie de prea mult timp ca bancile se confrunta cu o lipsa cronica de lichiditati. Adica nu au bani cash in seifuri. Au banii ori in imprumuturi catre populatie, ori in bunuri, ori in alta forma. Drept urmare se prea poate ca Banc-Post sa fi ramas fara lichiditati, sa nu poata face rost de lichiditati si drept urmare ca sa nu spuna ca ei banca sunt fara bani, iar asta sa insemne lichidarea lor, au bagat faza cu frauda, cu blocat conturi, cu lumea care a scos mai multi bani decat trebuie. De fapt n-au scos mai multi bani decat trebuie, pentru ca nu cred ca erau carduri de credit alea, ci doar de debit, scoteau ce bani aveau.

Cireasa de pe tort vine exact acum, intr-una din zilele astea, la ora 8:30 cand toata lumea era avida dupa informatii si cauta sa afle ce si cum se intampla la Banc-Post, PR-ul lor … dormea. Si avea telefonul inchis.


Acest articol este o reactie a faptului ca degeaba ati luat notite la intalnirile pe care le-ati avut si a faptului ca ati contramandat intalnirea cu mine. Cacat, daca un om vrea sa te ajute macar il asculti, s-ar putea sa aibe dreptate, nu ii ceri bani.

Precizare: Agentia McCann nu are nici o legatura cu PR-ul Banc-Post si nici nu reprezinta interesele bancii.

Leave a ReplyCancel reply

Exit mobile version