Povestea Digital Divas 2013

Povestea Digital Divas 2013

 

Povestea Digital Divas 2013, pe scurt. O poveste despre evenimente reale, intamplate in prima zi de vara. Antidotul perfect pentru nevroze si depresii, efectele posibile unui solstiu. Asadar, cea mai lunga zi din an a fost si frumoasa si safe.

1025514_727388963953978_9799209_o 1048197_727389043953970_1926184856_o

Digital Divas este cel mai mare eveniment dedicat femeilor active in social media care, dupa editia pilot din 2012, a revenit cu un concept mai amplu – patru sesiuni de conferinte, o gala de premiere si un concert VUNK.

Am ajuns ca o diva, dupa ora 10,00 (asta daca intarzierea divelor la evenimente nu e o legenda mincinoasa). Am ratat (sorry!) prezentarile Vicki Nicola (Vickipedia), Ana Morodan (High Street Cardigans) si Ovidiu Buta (QG si Fashion and Beauty) dar, din cate am auzit, au fost interesante si aplaudate. Asadar, din prima sesiune intitulata “How they succed” mai ramasesera doua prezentari.

Raluca Kisescu – director comercial marketing Avon Romania si Moldova – a subliniat ca tinta Avon Space nu a fost aceea de a “cumpara” like-uri la pachet, ca isi respecta fanii carora le-a si fost dedicat un clip “Multumesc” in momentul 500.000 de fani pe FB si a prezentat in premiera cele trei clipuri “Avon iti da LIKE” care vor rula in curand la televiziuni, Romania avand la aceasta ora singura campanie locala Avon. Cele trei clipuri au ca personaje “Live” – diva antrenanta, energica, “Love” – diva plina de feminitate, gingasie si “Life” – diva digitala.

Mirela Bucovicean (Molecule-F) a incheiat prima aceasta prima sesiune, punand accentul pe faptul ca “Molecule-F vinde design” si conturand conceptul de “gandire rotunda” care sta la baza succesului din perspectiva produsului sau, in 5 pasi: “observa, gandeste, actioneaza, respecta, iubeste”.

O pauza scurta cu bunatati (si cafea!!!) si ne-am inviorat pentru cea de-a doua sesiune intitulata “How to get inspired”, in care vedetele si-au spus povestea si au inspirat audienta intradevar.

Andreea Esca, intr-o prezentare care a inceput de la telefonul fix (cu disc) si s-a derulat pana la prima revista glossy de lifestyle feminin din Romania 3D si prima cu varianta pentru iPad – The One, a explicat ca “succesul nu este o intamplare” si ca trebuie sa facem “din profesie, o religie”. Highlights: “nu citesc comentariile critice, pentru ca nu vreau sa ma incarc negativ”, “nu imi dau search pe Google”, “citesc vickipedia.ro, danarogoz.one.ro pentru ca spun povesti”, “urmaresc Lucian Mandruta pe facebook”,  “importanta este povestea din spatele imaginii”. De la sunet, pana la imagini si butaforie (a adus un pager pe care l-a prezentat curiosilor, cu care mi-a adus aminte si de al meu care a ramas printr-un sertar in biroul din camera mea, la mama – trebuie sa-l caut), prezentarea Andreei Esca a fost perfecta. Mama – o prezenta inspirationala in viata ei, cu lectii de viata care i-au condus calea spre succes. In plus, povestea cu “martoaga” din deschidere, a fost “o minge la fileu” foarte bine speculata pentru invitatul care a incheiat sesiunea. Revin.

Cand vezi o femeie ca Oana Pellea apoi, care prin simplitate – sinceritate – har divin, stai nemiscat si asculti intr-o tacere magica. Bine, iti mai verifici si telefonul, ca nu cumva sa nu fie pe silent, noi followerii de pe facebook, stim de ce. J Pentru ca nu am cum sa spun povestea ei, pentru ca nu am cum sa o reproduc astfel incat sa simti si tu macar o frantura din emotia care a intrat in sufletul meu cand o ascultam, astern ce am putut sa scriu, cand nu imi tremura mana prea tare. Oana Pellea: “taxez ochiul mort care le stie pe toate, care le-a vazut pe toate”; “cred ca fiecare de aici din sala este o varianta a mea”; “nu am postat niciodata nimic pe facebook, daca nu am simtit aici, in mine”; “nu am dormit trei nopti cand nu se implica nimeni in cazul cailor din Letea si cred ca a fost, mai apoi, un mare triumf al facebookului cand lucrurile au inceput sa se miste”; “ce este dupa like e mai important”; “atata timp cat aveti ocazia de a trai viul, nu ratati ocazia – lucrurile trebuie facute pe rand”; “am o catelusa luata de pe facebook”; “succesul vine cand nu-l mai vrei”; “valoarea nu se suprapune intotdeauna cu succesul”. Aplauzele calde – un offline pe are n-ai cum sa-l regasesti in online.

Revin la povestea cu “martoaga” Andreei Esca (o metafora folosita in prezentarea ei). A fost speculata foarte inteligent de urmatorul speaker al aceste parti Digital Divas 2013 – Cornel Ilie (VUNK), guest blogger al avonspaceblog: si-a facut introducerea spunand ca se simte ca martoaga din prezentarea Andreei, venind si vorbind dupa doua dive, cu precizarea ca pe Andreea Esca o cunoaste din anul 1995, iar pe Oana Pellea dintotdeauna dar ca acum s-au intalnit. A urmat apoi intrebarea lui catre noi, cele din sala, “Pe voi cine va aude cel mai bine?”, povestea lui cu avonspaceblog – “scrisul cred ca este un flirt” si evident raspunsurile la intrebarile divelor digitale, printre care si “Putem sa avem si noi numarul tau de telefon” – Andreea Esca (si Oana Pellea). Tricourile oferite de el divelor, inscriptionate cu “Sunt Andreea Esca, asa si?”, “Sunt Oana Pellea, asa si?” erau roz. Asa, si? Like and share!

Pauza de pranz cu bunatati, din nou.

Sesiunea a treia – blogging despre street style. Momentul invitatului international al evenimentului – Yvan Rodic, blogger si fotograf Facehunter.

Guest speakers: Catalin Opritescu (Lightaholic) pentru care “strada are oameni frumosi” si Dana Paun (The Colour Stalker) care ne-a spus povestea ei (dupa 11 ani in corporatii a inceput pe cont propriu cu bloggingul despre street style, cu calatorii la Paris si New York, din care a invatat ca trebuie sa-ti asumi riscuri daca pornesti la un drum nou). Amandoi au vorbit despre faptul care trebuie sa existe povesti dincolo de imagini si ca Paris Fashion Week este un punct important de plecare pentru bloggerii de fashion.

Yvan Rodic este un blog-trotter intr-o permanenta cautare a celor mai noi tendinte globale si a evenimentelor de moda, fiind considerat unul dintre cei mai influenti bloggeri de fashion – FaceHunter si Visual Diary. Fashion Guru pentru fashioniste. OK, asta am inteles. Ce n-am inteles – cum un om extrem de apreciat pe aceasta nisa, poate avea o prezentare atat de plictisitoare si de neconvingatoare. Da. Am zis-o! Aruncati cu haine si mascara in mine, nu ma supar. J Desi sunt o vorbitoare buna de limba engleza, am facut eforturi mari pentru a intelege ce spune. In fine, nu-mi place sa fiu critica, de aceea va zic mai bine cateva idei pe care le-am retinut din continutul prezentarii (care a fost interesant, forma a fost dezamagitoare, mai ales dupa ce am asistat la prezentarea Andreei Esca de exemplu): ca sa fii un blogger de fashion “successful”, ai nevoie de: “original content; unique voice; consistency online; consistency offline; social media; go to Paris Fashion Week”. Concluziile sale:

a)      Social media never sleeps

b)      Instagrow

c)      Queenterest

d)     FB – the new website for brands

e)      Your friends are our best friends

Acum puteti sa luati si voi o pauza de cafea, asa cum am facut eu ieri, pentru ca urmeaza ultima sesiune din 2013, inainte de Gala.

“How to be successful” – sesiunea a patra – moderata de Cristian Manafu, mi-a adus inca o surpriza placuta, va spun imediat.

Monica Jitariuc (The Practice) a vorbit despre avantajele PR-ului in blogging si a conceput prezentarea sub forma a douasprezece sfaturi pentru bloggerii de fashion, foarte interesante si care se aplica pentru oricine.

Apoi a urmat surpriza placuta pentru mine, Cristian Lupsa (Decat o Revista).  Cristian ne-a invitat la o introspectie foarte interesanta, pornind de la intrebarea “Care este porunca pe care o ascultati atunci cand va asezati pentru a produce continut?”, ne-a aratat rapid 56 de motive, idei pentru gasirea de sine cand scrii si un indemn – “Scrie ce stii. Ce stii e ce traiesti.”. Chiar nu m-am suparat ca a aparut din nou in ecuatie cuvantul “poveste” repetat obsesiv de la ora deschiderii Digital Divas. J Ne-a oferit si biletele cu idei, subiecte. Am extras doua, norocoase sper, pe care citesc asa: “Viata la casa” si “Ai aflat prima oara despre sex”. Promit sa scriu. NU! Promit sa spun povesti! Multumesc pentru inspiratie, Cristian Lupsa!

Sesiunea de incheiere, a continuat “absolutely fabulous”! Andreea Tanasa si Diana Enciu, doua fete frumoase, istete, fabuloase, despre care stiam chiar si eu, o novice in street style si fashion blogging. Povestea a inceput cu intalnirea lor in Romania si continua la nivel international, pentru ca vocea lor a devenit una si se aude si la Paris Fashion Week si in Vest si in celelalte puncte cardinale care la nivel digital, sunt toate intr-un singur loc – online. Instagram, Facebook, blog – social media si prezenta lor fabuloasa. Si offline e o incantare sa le vezi – tinute impecabile, zambete, chicoteli, prietenie live. Frumos!

Sub25 – Bogdan Theodor Olteanu, a vorbit despre cele mai tinere prezente din online si a promis si versiunea pe print a unui proiect inedit, fara “bullshit”.

Pauza dinaintea Galei, a fost un moment bun pentru intalniri, imbratisari si schimb de vorbe cu oameni dragi pe care fie ii stiam si cunosteam, fie ii stiam si i-am cunoscut atunci si… suspans. Cine va castiga la cele 10 categorii? Inainte de dezvaluire, vreau sa va spun un secret. Premiul pentru “categoria 11”, oferit de Raluca Kisescu si Cornel Ilie, a fost creat ad hoc in emisiunea moderata de mine la Radio3Net – MediaSfera. Va dati seama cat de mandra sunt ca am reusit sa le transform celor doi un mediu atat de creativ intr-un studio de radio, in cadrul unui talk-show! J Tricouri ROZ (asa, si?) pentru toate castigatoarele locului 2 din cele 10 categorii.

Digital Divas 2013 a fost un eveniment organizat de Evensys si Avon.

Acum… GALA!

 

BEST WOMEN WEBSITE

III – FASHIONANDBEAUTY.RO

II – ANDREEARAICU.RO

I – KUDIKA.RO

 

BEST WOMAN BLOGGER

III – SANA NICOLAU

II – SIMONA TACHE

I – CRISTINA BAZAVAN

 

BEST USE OF PHOTOGRAPHY IN DIGITAL

III – FASHEZINE

II – ABSOLUTELY FABULOUS

I – HIGH STREET CARDIGANS

 

BEST INSTAGRAM ACCOUNT

III – MAUVERT

II – HIGH STREET CARDIGANS

II – ALINA CEUSAN

I – ABSOLUTELY FABULOUS

 

BEST NEWCOMER BEAUTY BLOG

III – MAKEUP YOUR MIND

II – UN BLOG DE BEAUTY

I – TINY TOUCHUPS

 

BEST BEAUTY BLOG

III – THE BFF BLOG – THE BEAUTY FUN FASHION BLOG

III – ALINA CEUSAN

II – LILIK.RO- DESPRE FRUMUSETE PUR SI SIMPLU

I – FRUMUSETEA SE INVATA

 

BEST NEWCOMER FASHION BLOG

III – QWEARTY – FASHION MEETS KEYBOARD

III – THE HEARABOUTS

II – THE DAILY TUTLI-PUTLI

I – ALL HOLLOW

 

BEST FASHION BLOG

III – FASHION AVEC PASSION BY JANINA NECTARA

III – PLACERILE LUI NOE – NOEMI REVNIC

II – HIGH STREET CARDIGANS

II – ABSOLUTELY FABULOUS

I – LE PROJET D’AMOUR BY MAURICE MUNTEANU

 

 

 PEOPLE’S CHOICE AWARD

 ALINA CEUSAN

 

THE DIGITAL DIVA OF THE YEAR

ANDREEA RAICU

 

Maria Isopescu este moderator la Radio Romania 3NET – realizator al emisiunii MediaSfera – talk-show cu si despre online, difuzat in fiecare miercuri de la ora 21,00 (mai putin in perioadele de concediu, ca acum :))

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply