Pentru cei care au deschis internetul mai tarziu
Aseara internetul romanesc (ala, influencerii) s-a oripilat de reclama de la BestJobs. Si s-a oripilat atat de mult incat reclama aia avea pe Facebook doar 20.000 de afisari. Fie.
Reclamele sunt astea, ca de fapt sunt doua:
A doua a fost stearsa intre timp.
Si internetul se arata oripilat, nu de calitatea reclamei, ci de faptul ca este de fapt o reclama copiata dupa o reclama japoneza, cam la acelasi produs, facuta undeva prin 2008.
Pai acum sa o explicam simplu. Japonezii au facut reclama asta in 2008, noi o facem in 2015. Sapte ani diferenta fata de japonezi, hai ca nu pare a fi ceva atat de grav, ii prindem noi din urma.
Dupa care, in toata lumea asta misto, chestiile cu drepturi de autor sunt extrem de cool. Adica japonezii clar au drepturi de autor pe reclama aia. Drept urmare, Fusu, aka Bestjobs nu se complica sa fure o reclama si sa o puna la noi, pentru ca despagubirile sunt mai mari decat bugetul de marketing. Drept urmare se contacteaza japonezii si se cere voie sau se licentiaza tipul asta de reclama. Si japonezii sunt de acord. Eventual produc si niste estimari de cum merge reclama asta.
Deci nu e furt. Si da, reclama e misto. Daca voi ziceti ca nu e misto, inseamna ca nu vi se adreseaza voua. E simpla, call to action puternic, cu o melodie deja testata care iti baga in cap o idee simpla. Tzaca-paca. Si de acum ce faci?