PANICA pe calea ferata. Trenul de Constanta a ajuns la destinatie, cu TREI MINUTE mai devreme

Ca sa continui tendinta de mai devreme (relax, nu tine mult), stirea de ieri este ca trenul rapid Bucuresti – Constanta a ajuns cu trei minute mai devreme la destinatie. Acest fapt i-a dat peste cap pe toti cei care calatoreau pe ruta Bucuresti – Constanta cu trenul, pentru ca nu ii astepta nimeni in gara.

Pana una alta eu sper ca mecanicul trenului sa fie penalizat pentru ca a mers cu viteza mai mare decat ii era permis pe calea ferata. Altfel nu avea cum sa ajunga trenul mai devreme la Constanta. Si culmea, toate acestea pentru un bilet de 30 de lei la clasa a doua.

In alta ordine de idei, in tara noastra, Absurdistan, aceasta calatorie cu trenul a fost posibila pentru simplul fapt ca jandarmii au pazit calea ferata, punctele de trecere la nivel cu calea ferata si semafoarele de pe calea ferata, ca hotii sa nu le devasteze.

Cand auzi expresia asta te dai cu capul de masa si te intrebi cum e posibil. Ei bine este. Si nu ne putem compara cu cei din afara. De fapt ne putem compara. Sa zicem ca am avea TGV, la fel de incet ar merge, chiar daca terasamentul si calea ferata pana la Constanta sustine viteze de peste 120km/h.
In afara calea ferata este singura, nu se intersecteaza cu drumuri, nu o deranjeaza nimeni. Acolo calea ferata este ingradita, cu gard de la un capat la celalalt. Astfel incat nici animale si nici oameni sau masini sa nu intre pe calea ferata ca la ei acasa. La noi au existat garduri de genul acesta la autostrazi. Dupa care au fost angajate firme de paza care sa pazeasca aceste garduri. Dar firmele de paza nu au voie sa faca arestari, nu au voie sa bata oameni, nu au voie sa foloseasca arme de foc. Si hotii au venit sa fure aceste garduri. Firmele de paza, daca i-au prins au chemat politia. Iar politia nu a mai venit. Pentru ca politia are doar doua plinuri de benzina pe luna, pentru o autostrada de 120 km pe un sens. Pentru ca politia nu are interes si nici motivatie. Pentru ca politia stie sa stea la colt si sa ia spaga sau sa ia radare. Pentru ca nimeni nu are incredere in politie. Asa incat, paza la autostrazi nu mai avem, pentru ca e austeritate. Garduri nu mai avem pentru ca au fost furate. E bine ca la autostrazi avem asfalt si ca acesta nu se fura … usor.

Sa revenim la linia ferata. E aceeasi poveste. De ce ai fura un macaz, de ce ai fura un semafor, de ce ai fura cuprul de acolo? Normal, ca sa faci rau CFR-ului. Ca sa opresti trenurile, ca sa iti mearga tie afacerea cu maxi-taxi pe ruta Bucuresti – Constanta.

In cazul asta statul ce face? Nimic. Angajeaza jandarmii, adica paza umana, care sa stea si sa supravegheze hotii, asa cum s-a tot intamplat vezi exemplul autostrazi. Asta in loc sa puna garduri acolo unde trebuie, sa prinda hotii si sa se duca pe fir pana la cine comanda acele furturi. Ah, asta inseamna sa se aplice legea.
Care lege nu se aplica, pentru ca merge cu spaga.

 

De asta a fost ieri panica pe calea ferata. Cineva si-a permis sa uzeze locomotiva aia, sa consume curent si sa mearga mai repede de la Bucuresti la Constanta. A facut ceva normal. Grav! Trebuie eradicat.

068

Sa fure cineva repede un semafor de la localitatea aia de la 20 km de Fundulea zic, ca tot e cald si bine. De ce sa nu stea calatorii in camp vreo juma de ora.

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply