Nu știu de unde a pornit trendul cu selfie-uri pe trenuri. Pentru că nu a pornit de la primii 2 influenceri ai țării care făceau o campanie la nu știu ce operator de telefonie, care nu mai există acum. Reclama datează din 2014 și a crescut de atunci numărul de accidente cu tineri care se suie pe trenuri pentru seflie ca în filme. Puteți vedea reclama aici.
În schimb, la 6 ani după acea reclamă, poliția se apucă să mai facă o campanie de publicitate, pe care o comunică unde știu ei mai bine. Pe pagina de Facebook a poliției, pentru a putea avea acolo reach. Dar și pentru a spăla niște bani prin agenții de publicitate. Pe modelul ce n-am mai făcut pentru poliție? Uite campania asta de 6 ani așteaptă, hai să o facem acum.
Gândirea campaniei este super corectă. Execuția însă a fost făcută de cât buget a existat și arată așa.
Pe mai departe? Vreun efect? Nop. A fost preluată de niște media prietenă cu această agenție. De fapt de acea media care scrie orice, doar, doar poate face ceva trafic. Și atât. Impact? Gândire? Rezolvarea problemei în societate? Nu se ocupa poliția de asta, dar nici agenția contractată, pentru că nu sunt bani și pentru așa ceva.
Din fericire ultima știre cu electrocutați pe trenuri eu am găsit-o de anul trecut. Noroc cu pandemia. E bine totuși că la un an după asta apar și astfel de campanii. Dar … poate facem ceva mai de actualitate și nu le mai reamintim copiilor că se pot sui pe trenuri ca să se electrocuteze când fac selfie-uri? Sau poate mai bine făceam campania mai nu știu cum? Să le explicăm că acolo chiar e curent electric, ca la priză? Aștia mici au minecraft și tiktok, înțeleg ei cum functionează curentul electric. Trebuie doar să știe. Dar nu așa.