In anii ’70 era miscarea Flower Power unde toata lumea era high, hippy si privea lumea dintr-o perspectiva roza. Totul era fain si frumos, iar toata lumea se simtea bine in pielea lor.
Acum, o data tehnologizati, miscarea nu se mai cheama Google, se cheama Facebook. Pentru ca sunt peste 300 de milioane de utilizatori de Facebook, totul se masoara la a atinge acesti utilizatori – pentru ca sunt persoane verificate – si de a-i face sa interactioneze cu serviciul tau. Iar pentru asta Facebook a lansat serviciul de like pages.
Peste ocean toti specialistii de online s-au scandalizat, spunand ca acest like de la Facebook este un cutremur serios pentru Google. Daca paginile se indexau si se luau in considerare dupa criterii de vizite si link-uri primite – pentru modelul Google, acum acest lucru se modifica in cat de multe like-uri primesti de la prieteni.
Problema devine delicata, atat timp cat Google nu are acces la aceste date. Motorul de cautare nu stie cati prieteni ti-au dat like unui articol, cata lume iti imparte pagina mai departe pe Facebook, dar si ce fac acestia. Pe langa asta mai apare si problema securitatii datelor personale, un lucru la care Facebook trebuie sa fie suficient de atent, atat timp cat nu toata lumea doreste sa se cunoasca public ca a dat like unei anumite pagini sau nu.
Se simt amenintati de altfel si specialistii SEO, care optimizau siteuri pana acum, dar care acum se vad inutili in fata maselor de oameni care pot sa promoveze mult mai bine decat ei o anumita pagina de net sau nu. Pe larg intr-un articol de saptamana trecuta pe CNN.
Iar de acum internetul se va misca pe baza comunitatii Facebook. Un fel de Digg, dar nu la nivelul inchis al grupului de oameni de acolo, ci la nivel mondial, unde oricine are cont de Facebook iti poate creste tie importanta pe internet afisand 30 users like this – join Facebook.