Saptamanile trecute m-am dat pe pista la Amckart cu noul Mini Coupe. N-are sens sa scriu despre performantele automobilistice pentru ca nu pentru asta m-am dus acolo. Ci ca sa vad masina si sa ma bucur de un Mini. Iar asta am vrut sa o fac intr-un timp cat mai lung.
Se conduce intr-un anume fel, usor, rapid, sportiv, elegant si confortabil.
Si pentru ca de anul asta Mini revine in cursele de raliuri, am testat in Tunari masina cu numarul 37, acelaşi număr pe care l-a purtat primul Mini Cooper S câştigător în celebrul Raliu de la Monte Carlo din 1964 pilotat de Paddy Hopckirck şi copilotul Henry Liddon. Si daca vreti informatii despre masina (nici eu nu le stiam asa ca le copy/paste): un motor de 1,6 litri care dezvoltă 135 kW (184 CP) la 5500 rpm şi un cuplu maxim de 240 Nm între 1600 şi 5000 rpm (cu overboost la 260 Nm). Aceste performanţe ajută noul model să accelereze de la 0 la 100 km în 6,9 secunde. La baza performanţelor propulsorului stau tehnologiile Valvetronic (pentru controlul supapelor de aer) şi Twin-Scroll Turbo (alimentarea turbinei se face individual de la câte doi cilindri, pentru un flux constant de aer şi un răspuns foarte prompt). În premieră pentru gama MINI, noul model vine cu un eleron spate care se deschide automat la peste 90 km/h pentru o forţă de apăsare suplimentară şi mai multă stabilitate în
viraje la viteze mari. Pentru încă un plus de agilitate, garda la sol a fost redusă cu 29 mm faţă de modelul hatchback.
Mini se remarca prin doua lucruri: prima masina din Romania (!) cu internet incorporat – poti citi aici statusuri de facebook si twitter direct pe bordul masinii – si prima masina cu functia Dynamic Music. Asta inseamna ca nu mai ai nevoie de mp3-uri, masina cantand pentru tine in functie de cum conduci si cat de bine o faci.