Manele la Coldplay
Coldplay a reușit la București să își strice tot ce au clădit în ultimii ani cu concertele lor. Ei promovează incluziunea și dragostea și tot ceea ce este frumos, dar nicăieri în altă parte nu au adus în fața publicului ceva ce publicul nu acceptă. Au reușit acest lucru doar la București, iar aceasta este strict vina Coldplay.
Coldplay nu s-a documentat și nici nu își cunoaște publicul sau țara unde cântă. De fapt Coldplay sunt o corporație, nu sunt o formație instrumental-muzicală care a avut succes. Ei sunt o corporație. Lumea vine la muncă, la birou, au badge-uri, au check-in, lucrează opt ore pe zi și primesc salariu.
Concertul de la București era pregătit de un an de zile sau mai bine, pentru că așa se face la corporații. Ai provizioane pe care le-ai realizat pe ani înainte, îți iei credite probabil pentru a organiza concertele, iar apoi recuperezi banii din bilete, trebuie să faci și profit să plătești salarii. Deci e ca la o corporație.
Tocmai din acest motiv Coldplay trebuia să cunoască publicul. Să știe și să afle ce îi place publicului, să vadă cum reacționează publicul la alte concerte și de ce vine publicul la alte concerte. Am mai avut concerte la București. A fost Lady Gaga, a fost Madonna, a fost Armin van Buuren, am avut chiar și DJ Salvatore Ganacci, despre care vom vorbi imediat.
Și cum Coldplay nu a reușit să reunească publicul și să aducă dragoste, nu rămâne decât ura de intrat în scenă. Și ura nu a fost împotriva manelistului, ura a fost a influencerilor care și-au înjurat publicul în postări sau story, pentru că l-au huiduit pe manelist. Ura a fost a publicului pentru Coldplay că a făcut prostia asta.
Suntem totuși un stat intolerant și complet divizat. Urăm comunitatea LGBT, chiar dacă suntem obligați și mimăm acceptarea de dragul UE. Urâm maneliștii, chiar dacă îi ascultăm atunci când ne îmbătăm morți la nunți sau chefuri.
Dar oamenii nu au plătit bilet la Coldplay ca să asculte manele. Dacă voiau manele se duceau la Mia.
Manele la alte festivaluri
Ar putea apărea scuza că cică sunt manele la festivaluri și că România ascultă manele. Nimic mai greșit. Avem un DJ, Salvatore Ganacci. Acesta a pus manele la ce festivaluri bagă el, dar într-un anume context. Oamenii erau băuți, oamenii erau fericiți, ca DJ trebuie să ții publicul activ pentru tot setul tău, ceea ce este foarte greu. Și ca specific, se știe că Salvatore este un excentric. Drept urmare el l-a adus pe Nicolae Guță, într-un context foarte bun, cu o melodie pe care o știa toată lumea. Iată.
Aici a fost din peisaj, la SAGA – unde vii să asculți diferite tipuri de muzică, cunoscând specificul DJ-ului.
Nu același lucru a fost la Coldplay. Chestia aia cu manele a fost ca nuca în perete, lucru care nu numai că nu a adus dragostea în public, dar le-a scos la iveală ura, tristețea și toate problemele și divizarea din societatea noastră. În loc să ne apropie, au reușit să ne divizeze și mai mult.
Cineva spunea că în Spania la Coldplay au cântat Gipsy Kings. Păi Gipsy Kings sunt iubiți în toată lumea, ei s-au potrivit în peisaj exact ca videoul de mai sus.
Ce învățăm de aici?
Noi nu învățăm nimic. Vom rămâne la fel. Vom fi la fel de intoleranți și vom huidui la fel de mult pentru că am plătit bilet la Coldplay și am primit manele. Ce trebuie să învețe Coldplay? Să își cunoască publicul. Localizarea este o chestie grea, ce necesită muncă. Nu suntem o planetă globalizată, toată lumea gândește diferit și toată lumea e diferită, pentru asta trebuie acceptată așa cum e. Pentru asta trebuie să existe dragoste și incluziune și acceptare. Și tocmai pentru asta trebuie văzut cu atenție și nu să îi obligi pe oameni să accepte LGBT sau manele, ci să nu le dai motive ca să se urască unii pe alții.
Ce va face Coldplay diseară? Nimic. Sunt corporație. M-aș mira să văd că își cere scuze băiatul ăla și că va aduce un alt cântăreț care să nu genereze ură, cum zicea cineva, locul 2 în trending.