Sunt la PR Summit unul din primele evenimente cu prezență fizică din ultima perioadă. Încerc să fac un livetext cu cele mai importante declarații de pe scena PR Summit, unde vin cei mai buni specialiști de PR din România.
Ultimii doi ani au fost foarte intenși si ciudați pentru lumea comunicării. Aparent toată lumea e cu energia pe sfârșite acum, sunt toți foarte obosiți, se vede oarecum că nu mai e o energie și efervescență în lumea PR-ului. Iar acest lucru mă miră, pentru că abia suntem la începutul revenirii și cine știe ce vom avea în două luni.
Mai jos live text de la prima sesiune. Detaliile sunt pe site, citatele nu sunt exacte și nici atribuite.
- Așteptările consumatorului de o adresare hyperpersonalizată au crescut foarte mult.
- Încercăm să răspundem nevoilor clienților, care au învățat că trebuie să comunice mai bine cu o frecvență mai ridicată și să amplifice canalele pe care le dețin.
- Companiile globale trebuie să fie mai atente la ceea ce se întâmplă în piața locală și să se adapteze acestor piețe.
- Agențiile de PR nu au nevoie să se mai schimbe încă odată pentru că ne-am schimbat constant. Suntem la paritate dacă nu mai sus ca agențiile de advertising. Suntem una din puținele agenții care au acces direct la CEO.
- Cum putem să fim un problem solver mai bun în relație cu departamentele din companii care își doresc comunicarea sau acțiuni.
- Ar trebui să investim în tehnologii de colectare și procesare de date. IESCI este diferențiatorul cheie.
E timpul să ne uităm pe termen lung ce înseamnă businessul. - Publicul are schimbări tot mai fine și mai rapide. Ritmul și nivelul la care trebuie să fim conectați cu publicul devine extrem de greu de ținut pasul. Iar industria se reinventează tot timpul. Industria de PR este extrem de obosită după acești doi ani.
Cel mai greu lucru este că un plan discutat azi cu un client, mâine nu mai este valabil și trebuie luat de la capăt. Aceasta este o provocare. - Energia agențiilor este un lucru de care să ne preocupăm foarte tare. Agențiile încep să rămână fără gaz. Vom vedea în a doua jumătate a anului ce se întâmplă în companii în mod real.
- Oamenii au încredere în colegii lor de birou și managerii direcți.
- Despre companii: Companiile au comunicat pentru că erau obligate să comunice, iar acest lucru le-a dat un moment de confort angajaților.
Grafitti: Trebuie să existe comunicare cu mai mult sens în spate. // Cum trebuie să construim noi o comunicare? Minim+ (subiectul să aibă o valoare de comunicație. O zonă de beautiful execution. Viitor responsabilitate sociala, sustenabilitate). - Este mult prea mult content.
- Despre public: Publicul larg este vulnerabil la fake news.
- Comunicația pentru clienți se face peste tot, pe toate canalele. Sunt clienți unde se comunică pe twitter, alții sunt pe tiktok. Canalul este ultimul lucru la care să ne gândim atunci cand gândim o strategie. Sunt altele înainte de a ajunge la locul unde comunicăm.
- Industria comunicării ar trebuie să susțină jurnalismul independent? S-au deprofesionalizat toate grupurile și cam nu mai e încredere reciprocă între jurnaliști și PR. Unii jurnaliști evită PR-ul, uită cum pot fi ajutați și cum poate lucrurile să fie bine pentru toată lumea. Dacă ar trebui să fim Win Win. Meseria PR-ului este ca să facă să fie știrea newsworthy.
- Campaniile trebuie făcute în mediile ”unde se potrivesc”.
- Despre Cancel Culture: Din cauza efectului de bulgăre de zăpadă, mulți oameni au ieșit din viața publică din motive mici. Cancel Culture nu trebuie să fie un tăvălug.
- Nu poate exista o industrie de PR, fără să existe o industrie a presei libere. Ne e greu să funcționăm într-un sistem unde statul și partide politice girează sau au în proprietate instituții de presă.
- Ne-am dori să ne întoarcem să dăm bani pentru redacții, nu influenceri, pentru că avem nevoie de aceste redacții.
- Zoomul va rămâne o componentă a pitch-urilor, Iar întâlnirile face to face sunt esențiale.
- Pitch-urile pe Zoom au fost cele mai bine organizate și cele de succes. Am avut acces la persoane și la clienți la care înainte de asta ar fi fost dificil să ajungem.
- Rămânem cu telemunca, dar este necesar să ne și vedem, pentru coeziunea echipei, pentru schimb de idei.
- Avem nevoie de lucru la birou, pentru că trebuie să stăm împreună pentru a crește chimia, armonizarea la nivel profesional.
- Brainstormingurile online nu există.
- Putem avea o săptămână de lucru de 4 zile, dar crizele (de PR) nu așteaptă, iar cineva trebuie să preia taskurile respective, iar clientul știe că primește ce a cerut.
- Nu se mai lucrează ]n weekend zic șefii de agenții, dar e important ca oamenii să aibă un sistem ca să fie informați oricând și oricum.
- Aparent nu se controlează în agenție câte ore stai la birou.
- Dacă cineva din echipă nu funcționează, altcineva trebuie să îi preia munca și să fie conectat acolo.
Cum se schimbă PR-ul, explicat de oamenii din agenții.
- Oamenii de comunicare sunt foarte blocați în cutiuța lor și sunt foarte deconectați la ce se întâmplă în lume. Trebuie să ne conectăm la marile trenduri pentru a putea vedea ce își doresc clienții.
- Ce s-a întâmplat în ultimii 2 ani, trebuia să se întâmple în 7 ani, dacă lucrurile ar fi fost firești.
- Marea problemă a lumii este eroziunea coeziunii sociale.
- Suntem afectați major emoțional, fie că recunoaștem sau nu. S-a dovedit clar că work from home afectează psihicul uman.
- Asta pentru că erai singur la tine în dormitor pentru că nu aveai grupul care să te susțină.
- În 2022 a apărut burnoutul de februarie.
- Limitele dintre business și relaxare au dispărut. Ai mult mai puțină odihnă adevărată.
- Public wellness spaces apar în lume pentru relaxare și reconectare. Wearebales ne ajută să înețegem ce emoții trăim.
- Work Revolution: Nu văd nicio valoare sau un scop în muncă.
- Suntem aici ca să ne bucurăm de viață, iar femeile redevin casnice.
- You can choose what is best for you.
- Dress-x.com a rezolvat problema oamenilor care cumpără haine pentru a face poze pe instagram și apoi le aruncă. Costă 30 de dolari o poza.
- Urmează să trăim în metaverse și să ne îmbrăcăm pe instagram acasă.
- Ce știam pentru 88% dintre consumatori, nu mai este valabil acum. Oamenii vor renunța la brandurile care nu se aliniază cu valorile lor.
- Brandurile sunt la fel de responsabile asupra sănătății publice ca și Guvernul.
- Sunt aplicații care avertizează cumpărătorii dacă ei cumpără de la o companie bună sau nu.
- Brandalismul este un nou trend care implică nu numai companiile. De ce apare această mișcare afli de pe pagina brandalism.
- Industria de PR și advertising este considerată vinovată pentru că promovează poluarea.
- De anul trecut plătim terapeuta agenției și plătim terapie pentru angajații noștri.
- Nu este sănătos pe termen lung, un full de acasă. De asta a apărut burnout-ul din luna februarie.
Idei noi în comunicare
- BAR – Influencers influence in RO este dezvoltat de Graffiti PR si Cult Market Research
- Au fost foarte multe resurse investite si astfel a iesit un produs de măsurat influența. Ajută oamenii în ceea ce se numește influencer marketing.
- Astfel a putut fi măsurată o campanie făcută prin influenceri, dar și publicul acestor influenceri. Publicul care este interesat de nișa pe care lucrează acest influencer.
- Conform acestor metrici au rezultat acești indicatori:
- Puterea de influență și cea de vânzare depinde de profilul din care fac parte oamenii, iar astfel se stabilește și valoarea acelor influenceri.
- BAR te ajută să stabilești o strategie de influencer marketing bazata pe categorie: public, selling power, disponibilitate de cumpărare, puterea de vânzare.
- Incredere, responsabilitate, plăcere, puterea de convingere sunt principalii indicatori care sunt luați în considerare pentru influenceri.
- Tendința e că influencer marketing va crește. Chiar dacă vorbim din nou de nuanțe. Din ce în ce mai mult ne vom uita la influențatori.
Experiential PR
- Experiența crează emoție. Așa se ajunge prin identificarea insightului real de consumator. Ce îi motivează și cum poate brandul să răspundă către acești clienți. Research, data.
- Ideea creativă a fost crearea unui gamification, împreună cu zona de story telling, pentru a povesti beneficiile aplicației Fairo. Influenceri: Buhnici, Godina, Aluziva.
- Doar prin eforturi de PR, într-o lună jumătate de comunicare am ajuns la 1400 de useri în aplicație.
- Empatia apare și în aceste cazuri:
Povestea casei Niță a avut și o componentă de PR blitz, s-au implicat televiziunile, iar în parcarea Mall Vitan s-a amplasat o casă asemănătoare de 11 metri pătrați. Au fost și story postate de influeceri, iar travlocals.com a postat casa pentru închiriere simbolică, iar banii s-au donat către Habitat for Humanity.
- Ideal este să găsești un mix perfect între reach și relevanță când vine vorba de influenceri.
Brand Relevance
- Gen Z. Cât de greu este să înțelegi generația nouă. (10 – 25 ani)
- Noi am fost generația Z înainte ca aceasta să fie la modă.
- Gen Z este orientata pentru sănătate, ecologie.
- Tinerii doresc să devină YouTuberi înainte de a deveni astronauți.
- Gen Z contează pentru că ei sunt challengerul generației noastre. Avem doar o opțiune. Ori îi susții, ori devii boicotat de ei.
- Cum susții tinerii: – Personalizare. Tineretul vrea să simtă că are nevoie de lucruri diferite și personalizate pentru ei. Fix ce făceam noi cu daciile 1310.
- Autenticitatea. Tinerii preferă reclame de la oameni reali, din influenceri, în loc de vedete sau celebrități. Aleg influenceri ce se identifică cu campaniile. 67% susțin asta.
- Purpose. 3 sferturi dintre tineri se orientează spre sustenabilitate, prietenoase cu mediul, companii ce fac CSR. Tot timpul trebuie să te gândești la un produs și campanie care să includă toate aceste proiecte. Pretenții care nu sunt decât soluțiile tinerilor urgente pentru lumea asta.
- Engagement. 59% din tineri au încredere în brandurile cu care au crescut!!
- Suntem tara cu cei mai mulți autodidacți.
- Empatie. Tinerii sunt îngrijorați de viitor. Criza din 2010 a avut impact asupra lor. 9 din 10 Gen Z sunt raportați ca fiind mai emotivi.
- Millenials urmăresc Gen Z, dar Gen Z nu urmărește millenials
2012 = 2021 ???
Senzational!!! Cred ca Nostradamus era putin bolnavior si a incurcat 2012 cu 2021. Pare ca e destul de astfel. Poate ca citea sau scria in oglinda?
Rusia face ca un cerc cantabric in Ucraina de la originile lor scitice si sarmat si o epurare a ucrainenilor si crearea tampului Armada. Sunt precum colosii de lut in cap din vechime cum era Titanu, Otanu, Itanu, Botanu sau Putanu. Se pare ca toate imperiile au cam aceeasi istorie aproape identica ca o paralelistica cronologica. Si acum ar incepe prin Estonia/estoria sau ostrogoths.
Nici cosmosul nu e prea posibil de navigat si planeta se va scufunda in furtuna exploziei galaxiilor si stelelor gigantice enorme care se gasesc in univers. Nici Statia Spatiala internationala nu poate naviga pana la planeta Moarte din cauza gheturilor si nici plantele nu prea cresc fara lumina soarelui si a lunii si a campului magnetic. Amin.