Investitia in online
Vad tot mai multi oameni sceptici in online, vad tot mai multi oameni speriati, vad o groaza de discutii si o groaza de intrebari. Cei mai multi se sperie de costuri, se sperie de investitii, nu inteleg sau nu pot sa faca o buna scalabilitate a serviciilor pe care vor sa le ofere online.
Adica ti-ai facut un site si vrei sa-l faci la tine in gradina. E identic si la fel cu cum iti construiesti un şopron sau o bucatarie de vara. Trebuie sa stii dinainte cat trebuie sa fie bucataria, cat sa fie acoperisul, din ce material sa fie acoperisul, daca rezista la ploaie, ce fel de ploaie e in zona ta, daca da vreo grindina sau un vant puternic nu ramai fara el. Pe langa asta, trebuie vazut cati oameni intra in bucataria aia, cati vor fi acolo maxim / minim, asta ca sa nu o faci nici prea mare sa alergi inauntru, dar nici prea mica ca sa nu ai loc sa te invarti si sa versi apa oparita pe tine.
E logic si e simplu. La fel e si online. Trebuie sa stii dinainte la ce te bagi, trebuie sa analizezi oferte si nu ne gandim aici ca la primul venit asta e cel mai bun. Tot timpul va aparea cineva mai ieftin si cineva care sa ofere ceva mai bun. In schimb aici e important momentul cand faci asta. Pentru ca poti alege ceva foarte scump si prost calitativ, sau poti alege ceva foarte bun. In primul caz trebuie sa vezi daca iti satisface nevoile, daca iti ofera ceea ce doresti, daca ce iti ofera in plus il poti folosi sau platesti un serviciu doar ca sa fie acolo.
Pe langa asta ce faci daca ai mai multi oameni decati crezi, sau ce faci daca ai mai putini oameni decat te asteptai ? Si aici servicii scalabile in orice fel nu prea gasesti, iar daca le faci la tine acasa, esti pregatit sa te misti mai repede sau mai greu in functie de cum se manifesta piata?
Pana mea, nu e greu, dar mai greu e sa faci o chestie mareata pe care sa nu poti sa o sustii mai tarziu pentru ca ori s-au terminat investitiile ori n-au fost bine directionate, ori n-au stiut cum sa le aplice.