Internetul românesc s-a maturizat anul ăsta. S-a maturizat bine. A început să dea jos prim miniștri, să vândă și să aibă ceva influență în orice lucru. Ceea ce e bine.
Și totuși, 10 milioane de unici. Asta e cifra internetul român. Adica din 20 de milioane de locuitori, 10 milioane accesează internetul.
Ce e rău, e că încă nu avem servicii pe internet. E rău că nu avem campanii pe internet sau mă rog, ele sunt făcute ca să fie.
Scriam ce nu avem pe internet în articolul precedent. În schimb, eu aș putea să mă laud că anul ăsta nu am avut nici o campanie pe blog. Ceea ce ma face mandru. Și mai ales, imi da dreptul să judec toate celelalte campanii de pe blogurile românești.
Și aici e o situație hilară, oarecum. Bloggerii scriu și livrează, dar se comportă total lipsiti de realitate și fără să se gândească totuși ce își dorește să citească publicul lor. Traficul a rămas mic, față de instituțiile mari de presă care livreaza până în 200 de articole zilnic, cu un conținut înșelător.
Iar stai așa, anul ăsta nu s-a schimbat nimic în internetul românesc. Dar nimic. Nu tu un layout, nu tu un conținut editorial, nu prea mare lucru. Totul merge pe un stupid lasă așa, în timp ce restul lumii jubilează și investesc extrem de mult în producția online.
Da, mi-am schimbat eu layout-ul și am trântit ceva care să fie responsive, dar atât. Și e și vina mea.
În perioada 10 – 13 decembrie avem încă o ediție a #bizsmscamp. Este culminarea unui an din publicitate, alături de bloggeri și de oameni care fac succes în industria online din România. E evenimentul unde tragem concluzii și învățam ce trebuie să facem pentru anul viitor.
Eu aștept cu nerăbdare să vad cu ce se laudă agențiile, dar și ce vor ceilalti bloggeri sa primească de la agenții.
Și aici m-aș duce la cifra din al doilea paragraf. Și as vrea să vad idei noi. Eu am idei. Aș vrea să le vad puse în practică, să le văd auzite, să văd susținere din partea brandurilor dar și din partea agențiilor pe anumite idei. În rest, văd doar apă de ploaie. Iar ploaia trece.
PS. Ca să explic un comentariu (intrebare) care ar putea apărea. Dacă ai făcut o campanie și nu a ajuns la mine, unde ajung toate nebuniile internetului, înseamna ca nu a mers.