Facebook a castigat deja in fata lui Youtube
Singura vina a lui Youtube, este ca nu si-a generat un sistem de gamification sau un sistem de share astfel incat clipurile urcate acolo sa poata fi urmarite usor de oameni. Ok, avem playerul video in timeline-ul de facebook, dar optimizarea lui e la nivelul lui 2007. Si sincer, mie orice fel de clip pe youtube vazut in timeline imi cam da calculatorul peste cap. Indiferent ce calculator am eu.
Pe de alta parte, de cand s-a implementat videoul pe Facebook, acesta a crescut instant. Oamenii prefera sa urmareasca informatia strict pe Facebook si sa nu paraseasca reteaua de socializare sa nu se duca in alte siteuri. Am ajuns cu un video urcat pe Facebook, care s-a viralizat in reteaua de socializare la 700.000 de afisari. Videoul este asta.
In schimb, daca as fi urcat acelasi video pe Youtube, as fi avut doar 10 mii de afisari, atat cate a facut Adrian pe contul lui.
Facebook a inceput sa promoveze de cateva zile deja, tipul de reclame pentru materialele video. Asta inseana ca un video urcat in Facebook are o afinitate de promovare mai mare. De altfel, vad cum in ultimele zile seara, pe mobil, conectat pe wireless, Facebook imi ofera mai multe materiale video. Asta chiar daca nu sunt foarte actuale sau chiar daca nu au fost sharuite de prietenii mei in ultima perioada, desi am newsfeed-ul configurat ca sa afiseze cele mai recente postari.
Drept urmare, uitati de solutia de monetizare pentru Youtube. Acolo daca v-ati facut deja o masa mare de oameni care va aduce un numar de view-uri decent in fiecare saptamana – vezi vloggerii- aveti sansa sa obtineti ceva castig de acolo, mic ce-i drept. In schimb ganditi-va sa extindeti materialele de promovare pentru toate retelele sociale. Continut diferit pentru Facebook, continut diferit pentru Youtube. Si mai mult decat atat, uitati de ideea ca urcati un video pe Youtube si ii dati share pe Facebook, pentru ca nu se va intampla nimic. Va fi tratat ca orice alt link, drept urmare posibilitatea de viralizare va fi viciata de algoritmul Facebook care acorda o importanta mai mica linkurilor simple si aduce in fata videourile sale, dar si imagini, dar si o chestie semnatica pe moment.
Facebook stie mai bine decat Google cand si cum se intampla ceva
Si stie asta de la voi. Si mai ales, foloseste aceste date in timp real. Sa va explic. Va duceti la un protest, la un meci de fotbal, aveti toti telefoanele cu voi, iar acestea sunt conectate la Facebook. Sunt conectate atat la Facebook cat si la Google. Dar, daca telefoanele voastre raporteaza catre Google traficul din oras, pentru a genera hartile de trafic, catre Facebook raporteaza orice altceva. Catre Facebook raporteaza ca sunteti in acelasi loc voi, prietenii vostri, dar si alte persoane care nu sunt neaparat prieteni cu voi, pot fi prieteni comuni. Iar Facebook inregistreaza si analizeaza tot ce faceti voi in reteaua sociala in timp real, dar mai ales va arata voua, atat si prietenilor vostri acelasi lucruri pe care vreti sa le doriti. Cum a fost aseara de exemplu protestul din Bucuresti. Atat timp cat multi dintre prietenii mei erau la protestul de la Universitate, vedeam pe Facebook imagini de acolo, dar si din alte colturi din tara, unde se desfasurau aceleasi proteste si unde se scandau aceleasi slogane. Astfel, Facebook poate analiza pozele si intelege din ele cand este vorba de un protest si poate ierarhiza informatia rapid.
Si din acelasi mod, mai tarziu, la 4 dimineata, cand am ajuns acasa si am avut internet, toata lumea a vazut mesajele de la Armin. Desi mai erau si alte evenimente ce se intamplasera peste zi, dar si la Armin am fost cateva mii de oameni impreuna, toti cu telefoanele pornite pe reteaua de socializare.
Mai departe nu va mai povestesc, ca asta ar insemna ceva sfaturi pentru publisheri si nu vreau sa le dau, pentru ca va vor manipula 😛