Până când va crește piața din România, de fapt până când vor exista instituții de protejare a clienților va mai trece mult timp. Nu avem nici o autoritate care să protejeze clientul, iar dacă vreuna din asta există, funcționează atât de deficitar, încât oamenii preferă să înghită în sec în loc să facă o reclamație sau să aibă parte de servicii sau de produse mai bune.
În toată piața asta plină de aiureală, eMAG a crezut greșit că ajută oamenii dacă le vinde întâi produse mai bune prin magazinul lor online. Și-au luat amendă pentru că au fost buni. Vreau eu să am abordarea asta. Și nu sunt singurul. Am văzut foarte mulți oameni care preferă să cumpere de la eMAG, ca livrator al produsului, chiar dacă este mai scump față de produsele vândute de te miri cine SRL. Oamenii fac asta pentru că au încrederea că dacă au o problemă cu vreun produs, măcar răspunde magazinul și are o modalitate de contact.
De fapt, eMAG și-a luat amendă de 6.7 milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă. Corect. A atras prea multe magazine în platformă, s-a distanțat în ceea ce privește calitatea și serviciile față de alte magazine și a uitat să le promoveze pe acestea din urmă. De fapt s-a spălat pe mâini de ele.
Am căutat zilele trecute nu mai țin minte ce pe eMAG și am găsit produsul acela de la un magazin de care n-am mai auzit până acum. M-am bucurat, am văzut și alte magazine decât eMAG listate primele în rezultatele căutării. Dar în secunda doi mi-am pus mâinile în cap.
Am mai cumpărat eu de la alte magazine un laptop și a trebuit să mă duc personal la ei la Bacău ca să rezolv garanția, iar de la producătorul laptopului am aflat că versiunea pe care o aveam eu era retrasă de pe piață și nu mai era destinată vânzării ci casării. Deci mi-am cumpărat un laptop care nu trebuia să fie vândut și a cărui garanție a fost onorată doar pentru faptul că mai aveau un alt laptop pe stoc acolo, de unde au schimbat placa de bază.
Sau mi-am cumpărat niște lavaliere la preț dublu față de cele chinezești și mi-au venit lavalierele chinezești de pe Wish, dar vândute pe eMAG marketplace, la prețuri românești.
Problema lui eMAG e că nu controlează ei și permite ca aceste magazine să existe pe platformă. Și nici nu oferă vreun sistem de punctaj al magazinelor de acolo. Măcar să știe clientul, cumperi de la un magazin dubios, noi îl ținem pe platformă, e problema ta că iei produse de la ei.
Dar hei, nimeni n-are voie să scrie de eMAG că banii de campanii sunt buni. Apropo, în weekend au reduceri.