Efectul radarelor politiei
Azi noapte am fost norocosul care a vazut 6 (sase) radare de acasa pana la munca. Pe ceata aia chiar ma gandeam daca si cum vor vedea ceva vitezomani. Si au avut succes, unul a intrat in stalp cand a vazut radarul.
Bineinteles ca toate actiunile astea cu radare nu sunt pentru a preveni ceva, ci pentru a face norma la amenzi. Altfel cum sa pui radar exact la iesirea din Pasajul Unirii cu 2 metri inainte de expirarea limitarii de 40 la ora, ca sa ii prinda pe toti care o calca. Si prin pasajul Unirii se circula cu peste suta de obicei (daca va intrebati cum ies accidentele alea de acolo).
Probabil azi noapte politia a facut doar un test, sa vada cum pot verifica si controla soferii care nu vor avea cauciucuri de iarna. Pentru ca in 15 zile de la publicarea in Monitorul Oficial a hotararii care cere soferilor sa aiba exclusiv cauciucuri de iarna pe timpul anotimpului rece, toata distractia se muta in trafic si la facut planul de amenzi. Iar amenzile incep de la 540 de lei (la jumatate in 24 de ore).
Si daca credeti ca cineva isi face shpaga pe legea cu anvelope de iarna, ea se practica cam prin toata Europa. Pana si in Italia unde nu sunt precipiatii solide si unde iarna e mai blanda soferii sunt obligati sa isi schimbe incaltarile masinilor. Bineinteles ca la noi isi face cineva spaga, adica un producator de cauciucuri (michlein suspectez eu) cunoaste pe cineva, s-a impus, a dat o masa, a dat o fetita si uite legea. Castiga amandoi, pierd conducatorii auto, castiga siguranta rutiera.