Skip to content

E-commerce, mai e mult pana departe?

Dragii mei suntem in 2011. Ah, stai, se termina anul intr-o luna. Suntem deja in 2012. Si ma gandesc ca suntem colea, la un pas de magnifica trecere la televiziunea digitala, la un pas de marile descoperiri ale tehnicii si multimediei, lucruri care sunt normale si implicite in fiecare casa din restul lumii.  Hoo, cineva sa ma opreasca. Sau nu, nu inca.

Acum cativa ani eram sceptic, dar increzator in magazinele online. Acum?

Exemplul bun

Am intrat la Altex pe site si mi-am comandat de acolo un frigider. Era un frigider pe care-l vanam de 2 luni de zile, datorita pretului, mai mic cu vreo 4 milioane decat alte magazine. Si toata treaba asta am facut-o la 8 dimineata. A fost ceva de genul, tezeste-te, au bagat frigiderul in stoc pe site, hai sa-l luam. La fix 7 minute dupa ce am facut comanda, am fost sunat:

– Buna ziua, de la Altex, ati facut o comanda? Cand sa vina? Maine dupamasa e bine? Vorbiti dvs. cu soferul?

Am vorbit cu soferul, ne-am pus de acord asupra unei ore, a venit la ora stabilita, l-a descarcat si mi l-a urcat pe scari 8 etaje. Mi-a cerut un pahar de apa dupa, mi-a multumit frumos si a plecat.

Exemplul rau

Acum doua zile ma gandesc eu sa-mi iau un router de la Emag, ca sa ma bucur de cei 100 mb de la RDS.  Si fac comanda pentru un E4200 si-l platesc cu cardul, online, pe la vreo 11 noaptea. A doua zi asteptam si eu un semn de viata de la cineva, nimeni, nimic. Ma enervez si ii sun sa ii intreb ce se aude de comanda mea. La care o tipa de la telefon foarte senina si sictirita de oameni imi raspunde ca nu e procesata comanda.

Zic ok. Ba, am platit-o pe net, online, cu cardul. Banii mi-au fost trasi din cont. Ce asteptati? La care ea imi raspunde ca asteapta confirmarea platii de la banca. Zic ce confirmare a platii ca se intampla online, instant, imediat, la orice ora. Da, dar noi nu am primit banii. Deci voi asteptati banii de la banca sa va intre in cont si abia dupa aia validati comanda? Da. Zic bine, atunci scrieti asta undeva pe site ca sa stie boul ca mai bine nu isi cumpara de pe site nimic si se duce in magazin.

Culmea, la 5 minute dupa conversatia asta telefonica mi se valideaza comanda, primesc sms ca vor veni cei de la curier si ca voi primi routerul a doua zi. Asta dupa ce tipa de la telefon, care se certa cu mine, imi zice ca oricum nu puteau sa-mi trimita curierul in aceeasi zi. Desi de alte ori (sau pentru alti clienti?) se intampla.

emag

Si atunci eu nu inteleg doua lucruri. De unde naiba are emag atatia clienti si al doilea, de ce naiba clientii astia accepta sa fie tratati in halul asta. Adica te rogi de ei sa iti cumperi un produs?

Si atunci cum modificam ideea de e-commerce ca sa o foloseasca din ce in ce mai multa lume?

Leave a ReplyCancel reply

Exit mobile version