Nu exista nici un alt fel de dubiu, suntem vai de capul nostru. Daca nu am fi asa, cel putin ne-ar interesa de cel de langa noi sau cel putin de noi sau cel putin de tara asta sau de munca pe care noi o facem. Cum dupa atatia ani de comunism urmati de atatia ani de saracie si scandaluri politice am ajuns sa nu ne mai pese de niciuna din cele de mai sus.
Eu am fost crescut intr-o credinta si intr-o idee foarte buna: implica-te si ajuta. Asta fac, ma implic peste tot pe unde pot si ajut pe cine pot exact asa cum pot. Dar ma mahnesc de fiecare data cand ii vad pe cei din jurul meu indolenti si iresponsabili.
Pe scurt se aplica peste tot regula nu e treaba mea, sa o faca ala. Sau eu nu sunt platit pentru asta, imi bag picioarele sa isi ia ala muie. Ei bine nu isi ia numai persoana responsabila muie. Daca o tampenie din asta se intampla toata lumea e vinovata. De la ala care nu si-a facut treaba la timp pana la celalalt care stia de problema si nu s-a implicat mai departe.
Cam asa e in Ministerul Turismului. Toata lumea e indolenta si iresponsabila. Am dat dimineata un mail in care ceream raspunsul la o intrebare. Nu am primit nici acum un raspuns. In schimb, pe TV am spus ca am incercat sa contactez ministerul si n-am primit nici un raspuns, in secunda doi in minister se schimba siteul, iese de pe internet pagina care arata filmul de prezentare si altele, iar ministerul da un comunicat ce n-are legatura cu problema in cauza.
Noi vorbim de logo, iar ministerul ne raspunde de manualul de brand. Bineinteles, in manualul de brand sunt mai multe chestii decat un logo, sunt definite toate elementele campaniei brandului respectiv, cum sunt ele folosite, cum nu trebuie folosite, cum se anunta, etc, etc. Iar ministerul spune ca “elementele manualului de brand sunt originale şi nu încalcă dreptul de autor”. Nu a spus nimeni ca nu incalca dreptul de autor, numai ca nu sunt originale. Atat timp cat elemente ale brandului, elemente ale logo-ului se gasesc si in alte parti nu sunt originale.
Da, probabil logo-ul in sine, animatia respectiva sunt originale pentru ca sunt acolo o groaza de alte elemente care pot fi creatie propie. Dar nu elementele logo-ului. Cum le-a dat prin cap sa foloseasca frunza respectiva?
Astfel incat cineva din minister si-a dat acordul pe produsul asta fara sa se uite pe undeva, fara sa verifice ca logo-ul e original, fara sa aiba idee ca frunza asta despre care tot vorbim azi e una uzuala. Au zis, aha, asta e? Ok, cat costa? Atat? Hai va dam banii, ne luam dreptul si aia e. Am mai facut o campanie. Am vorbit si cu un designer experimentat sa-l intreb ce parere are el ca designer despre asta. A zis simplu si sec: o furaciune, n-au avut chef sa faca un logo, au luat un logo ieftin cu 14 dolari pe care au incasat cine stie cate mii.
Ca sa fie si mai rau ceea ce zic, pe langa faptul ca cine a fost responsabil de acest lucru in minister nu si-a facut treaba cum trebuie, domeniile de net au fost inregistrate de o firma de publicitate si o persoana fizica, inainte de a se anunta public numele campaniei, numele logo-ului, elementele acestuia. Mai mult decat atat sunt diverse alte domenii pe internet care inca sunt libere potrivit hotnews.
Si acum ma intreb, ma noi suntem prosti? Sau astia ne prostesc in fata? Cum adica cineva are mareata idee sa inregistreze explorethecarpathiangarden.ro pe 21 iulie? De ce ministerul nu are pagina asta inregistrata? Ei unde promoveaza campania asta de 850 de mii de euro? Pe hartie igienica?
In mailul trimis la minister am pus intrebarile astea, de bun simt si simple:
– Cine este agentia care a dezvoltat logo-ul romaniei din comunicarea brandului?
– Cu cat s-a platit acest logo?
– In ce perioada si in ce interval de timp a fost realizat?
– Cine si-a dat acordul pentru acest logo? Cine l-a aprobat?
Raspunsul nu l-am primit, dar s-a vazut in comunicatul de presa citat mai jos.
Update: citesc pdf-ul de prezentare al brandului si ma crucesc. De cine a fost facut de minister sau de THR-TNS?