Renault a făcut o conferință de presă astăzi și au trimis niște comunicate, din care presa independentă auto a preluat exact ce trebuia să preia. În schimb pe site au publicat prezentarea de 82 de pagini cu strategia pe care o va avea grupul Renault în următorii ani.
Este puțin neobișnuită această transparență în comunicare, dar este dată de fapt de perioada interesantă în care trăim. Iar strategia este bună. Decât să apară informații pe surse, mai bine apar toate publice, iar presa oricum va publica ce le dăm noi.
Din 2017 Dacia este împreună cu Lada
Dacia și Lada au avut o bună colaborare încă din vremea când fiecare dintre mărci era deținută de către stat. Au împărțit șasiuri, au împărțit tehnologie, au licențiat-o chiar de la unii la alții, iar Dacia și Lada produceau cam aceleași mașini. Însă erau separate ca mărci, iar naționalismul le făcea să fie chiar … rivale, fiecare din mărci cu sfera lor de influență. Zici că Lada era răspunsul rușilor după ce au luat Basarabia.
Grupul Renault-Nissan are de mai mult timp acțiuni majoritate în compania rusească AutoVAZ care produce Lada, iar din 2017 au început să le comunice împreună și să împartă astfel platformele între ele. De fapt, de mai mult timp mașinile Dacia erau în topul vânzărilor din Rusia, în detrimentul bătrânei Lada. Iar aici a fost nevoie de intervenția grupului, atât cu bani de investiții, cât și cu această poziționare – comună – a brandurilor.
Dacia pregătește o mașină din Clasa C
Clasa C este una interesantă pentru piața auto. Este clasa, să ii zic mai pretențioasă. Acolo se găsesc bineînțeles Mercedesurile care au acest nume, dar putem găsi și mașini ca Octavia, Astra, Golf, Hyundai i30. Acele mașini de familie, dar care au și o altă prestanță pe șosea. Iar Octavia de exemplu au directorii de firme.
Aici vrea să ajungă și Dacia, dar și Lada. Vor împărți un șasiu, probabil va fi o mașină electrică, cu un concept nou. Și logic ar fi să fie extrem de ieftine. Dacă te uiți în prezentarea de la Renault, Dacia este undeva la mașina pentru săraci. Diferența e că acum nu mai vrea nimeni acest tip de mașină. Iar poziționarea în această clasă superioară va aduce Dacia la masa marilor producători auto.
Potențial public pentru această mașină ar putea fi oricine vrea să aibă o mașină care să arate extraordinar și să coste puțin. Dar mai ales cei care sunt dezamăgiți de Astra, Megane, Golf și de costurile de întreținere ale acestora și vor chiar altceva.
Noul Logo Dacia
Logoul Dacia se schimbă și este interesant. Nu este un logo străin de elementele noastre Dacice, din contră, le are foarte multe. Și nu știu de ce am eu impresia că este un logo care s-a mai vehiculat pe la Pitești, însă era prea devreme la vremea respectivă. Acum va fi integrat în grila centrală a mașinii. Și va fi luminos. Asta pentru a vedea cum va arăta mașina DC.
Dacia Bigster
Bigster este evoluția logică a Dusterului, dar și reacția grupului la alte mașini din segmentul SUV. Dacă Duster nu este considerat de mulți SUV, deși se duc cu el la arat pe câmp; Bigster ar trebui să fie o concurență superbă pentru Land Rover. Nu se compară? Așa au spus și cei care au preferat Duster în loc de SantaFe. Va fi o concurență perfectă.
Nou Logan până în 2025
Conform acestui grafic, mă aștept să avem un nou Logan până în 2025.
Bigster va fi pe lângă Duster. Duster va putea avea un facelift, pentru a integra noul logo și noile faruri. Iar un nou Logan ar putea fi produs pe platforma Sandero, tocmai pentru a optimiza costurile. Sau, de ce nu, pe platforma Spring, unde să ne pregătim de un Logan electric în următorii 2 ani. Firmele de taxi vor fi date peste cap atunci când va apărea Loganul electric.
Undeva în prezentare se vorbește de mașini pe GPL. Eu sper să nu producă din fabrică mașini pe GPL, că oamenii care și-au luat Loganuri 2006 GPL nu le mai pot vinde acum.
Clasele pretentioase sunt de la D in sus, clasa C este o clasa ieftina chiar si la Mercedes. Infratirea cu Lada e mai veche de atat, prima platforma vanduta rusilor a fost XC90, pe care au rusii au dezvoltat LADA Vesta ce imprumuta elemente de Logan si Megane 1. Din 2017 Renault a cumparat pachetul majoritar de actiuni Avtovaz, acestia devenind partea grupului Renaut si de aici a inceput dezvoltarea comuna de platforme.
Dacia a prezentat deja o noua motorizare cu GPL de fabrica (Ce 100 ECO-G), care va ajunge in reprezentante in primavara acestui an! 🙂 https://ingerisidemoni.ro/dacia-lanseaza-a-treia-generatie-logan-sandero-si-sandero-stepway