Sa incepem asa: pe o Dacie 1310 am facut scoala de soferi (daca ati facut scoala pe o masina cu servo, vai de voi). Am condus o Dacia Logan la doua saptamani dupa ce a iesit pe piata. Am fost unul din fericitii care aveau pile la Uzina. Si de atunci atat. Ce experiente am mai avut cu daciile, mai erau cateva taxi-uri, Solenza de la firma si a lui Macho, dar am preferat doar Cielo sau masina bucatarului cand intr-o dimineata m-a rugat sa i-o duc acasa. Atat.
La finalul saptamanii trecute, nestiind la ce sa ma astept, am luat in drive test un Duster. Am zis nestiind la ce sa ma astept, pentru ca nu m-am documentat deloc inainte. Cum ar fi sa iau o masina in drive test si sa stiu ca trebuie sa fac cu ea nu stiu ce, sa apas nu stiu ce butoane, sa o duc in nu stiu ce locuri. Pai asta inseamna ca sa nu mai simt experienta personala a masinii.
Ideea principala e ca masina e foarte ok. Dupa ce am aflat ca e cu doua kilograme mai usoara decat masina mea (pe talon), am stiut si cum trebuie sa ma comport, ce trebuie sa ii cer, la ce sa ma astept de la un Duster. Si nu m-a dezamagit nici o clipa.
Dezavantaje:
– comanda de stropit parbrizul nu-mi executa si stergatoarele, trebuie sa le dau manual.
– indicatorul de combustibil imi indica eronat pe masina mea nivelul motorinei din rezervor si cat mai am pana la pompa.
Avantaje ar fi restul, de la tinuta de drum, la frane, la curbe, la usurinta condusului, dar si privelistea de sus.
Ma rog. Daca Dusterul nu ar fi fost facut din resturile unor alte masini, ar fi fost o super masina cu super concurenta pentru celelalte. In schimb romanii care fac Dacia Duster gandesc in continuare cu las-o ca merge si asa. Altfel nu-mi explic de ce pana mea le-a fost greu sa lege cum trebuie plasticul ala lucios in manerele usilor, ca sa nu scartaie. De ce au facut un sistem de ridicat si lasat jos scaunul care te impinge in fata sau in spate. Si totusi, stergatoarele de la logan (da, e mai greu sa te obisnuiesti cu ele), bordul de la logan, nu dau bine in peisaj. In schimb mi-a super placut schimbatorul de la super masina Dacia Solenza.
Masina e spatioasa si incapatoare. N-am auzit pe nimeni sa se planga de inghesuiala in spate, din contra. N-am auzit pe nimeni sa zica ca n-ar fi confortabil si ca nu vede nimic pe geam. Am si carat cu ea. Am fost pe munti, la Cheia sa luam apa de la izvor. Nu o sticla, vreo 200 de litri, un portbagaj intreg de bidoane. Nici nu le-a simtit. Motorul Renault de 1.5 cu 110 cai, diesel a enervat orice masina incerca sa ne depaseasca. Pe principiul te lipeste de scaun, in orice moment apasam acceleratia, chiar daca eram la viteza mica sau mare.
Cat de misto e de condus masina? Dar si cat de usor? Pai daca va zic ca luam curbele de pe DN1A cu 90 la ora pe conditii de zapada pe carosabil, e suficient? Ma va omori Anca cand va citi asta, ca era cu mine in masina. Ah, si ca sa nu stea degeaba masina asta, fix masina asta a fost cu cateva zile inainte la un raliu pe zapada.
Ce am facut eu cu masina? Pai ati vazut ca m-am dat cu Dusterul pe zapada. Dar e buna si la asa ceva:
Daca vi se pare ca ala nu era namol, va zic eu ca era. Solul era argilos, a umplut cauciucurile imediat. Nu mi-a iesit din prima, dar a fost si prima data cand am facut offroad.
Am fost intrebat daca mi-as cumpara masina asta. Raspunsul e da. Pentru ca masina din poze, versiunea de top, costa doar 18.825 euro, TVA inclus. Si de banii astia e un SUV cu care poti merge la arat, poti merge la bunica la tara, in creierii muntilor sau in satul ala in care nu ajunge nimeni cu masina. Si mai mult decat atat, pentru ca e suficient de incapatoare sa iti cari toata familia la plimbare prin tara.