Cum salveaza internetul industria muzicala
Pentru cei care s-au prins ca online e mai bine, internetul nu este decat un mijloc extraordinar de promovare si singura solutie de a ajunge sus pocnind din degete. Asta implica bineinteles o campanie de promovare, un continut bun, iar in cazul unei melodii sa fie comerciala cum zic unii, dar antrenanta dupa cum zic eu.
In noua zile o piesa sa faca 24 de milioane de vizualizari pe Youtube, inseamna ca si-a atins scopul. Inseamna ca va avea albume vandute, inseamna ca marketingul a functionat, inseamna ca promovarea a fost eficienta, dar si ca piesa a fost buna. Si daca adaugi ca la cateva zile dupa lansarea online piesa a fost preluata in heavy rotation de BBC Radio1, atunci succesul devine aproape garantat. Aici la heavy rotation e discutia daca piesa e ceruta de casa de discuri sau de vreunul din DJ, oricum ar fi e de succes, ori financiar imediat, ori financiar mediu (pentru postul de radio).
Si pentru ca nu veti auzi piesa asta in perioada urmatoare la radiourile din .ro sa pun embedul si sa va intreb daca va place.
Iar pentru artistii romani am intrebarea daca au invatat de la Guess Who ca in 2011 videoclipurile se fac exclusiv in 1080, atat pentru youtube cat si pentru singura televiziune HD de muzica din Romania?