Cum publicitatea pe Facebook este degeaba

Cum publicitatea pe Facebook este degeaba

Ati zice ca sunt rautacios, ca nu vreau binele ca nu ma pricep si altea alea. Ziceti ce vreti, vor fi cuvinte care trec pe langa mine fara nici o problema. Si pe langa toti specialistii care vad in Facebook Dumnezeul retelelor sociale, cel mai mare si misto loc de facut reclama, reteaua Facebook nu e nimic altceva decat o claca cu fundal alb si header albastru, acolo unde toata lumea alearga dupa nimic.

Drept urmare, undeva luna trecuta am cautat sa cumpar reclama pe Facebook ca sa promovez un articol pe blog. Si cum nu ma dau banii afara din casa, am facut economii ca sa platesc aia 7 dolari (nu stiu cat e in lei, pentru ca am contul in dolari) pentru o postare sponsorizata. Postarea sponsorizata pana la scumpirea tarifelor exista in Facebook doar 6 ore din momentul in care era promovata, iar dupa 6 ore iti returna statisticile pentru care ai platit. Acum nu mai returneaza statisticile respective. Cel putin la postarea cu pricina nu.

Si nu a fost o postare oarecare pusa acolo. Era o postare cu call to action, prin care eu indemnam oamenii sa participe la concursul cu bilete la Depeche Mode. Concurs care a avut un succes maxim, dar nu din acea postare sponsorizata. Si asta pentru ca acolo am urmarit linkul printr-un bit.ly.

In total linkul ala a adunat 154 de click-uri.
bit ly facebook 1

Dar, nu toate click-urile au venit din Facebook si nu toate click-urile au venit atunci.

bitly facebook 2

Drept urmare, linkul acela l-am mai dat o data pe twitter pe la 12 noaptea si a doua zi dimineata pe Facebook.
In schimb vestea trista e ca un link sponsorizat nu a primit mai multe click-uri decat orice alt link trimis sub orice alta forma pe Facebook.

Ma gandeam eu asa, ca daca ii dai bani lui Facebook, atunci reteaua se va sesiza si iti va acorda prioritate. Probabil ca mesajul tau va aparea mai in fata. In schimb nu apare cu nimic diferit fata de cum apar alte mesaje pe Facebook. E doar unul din multe altele, care e marcat ca si cum ar fi platit. Hah! Deci daca platesti un mesaj pe Facebook primesti eticheta ca l-ai platit si atat. Buna treaba. E ca si cum ti-ai cumpara ceva de firma care se rupe a doua zi. Da ma, dar au fost pantofi de firma.

Asa si reclama pe Facebook. E buna sa fie acolo pentru cei care o vand si isi iau comisioane. Nu pentru cei care cumpara. Pentru ca pe langa asta poti vinde mai bine si altfel, iar Facebook ca trebuia sa ramana gratuit, mai e putin si se vor prinde ca nu renteaza. Va amintiti scandalul cu General Motors, care si-au retras reclama de pe Facebook. Ei bine astept sa se mai sesizeze cativa ca gogoasa aia nu livreaza. Si atunci sunt doua solutii, ori sa fie mai agasanti in reclame ori sa fie frustrati.

Eu sunt frustrat. 50 de clickuri pentru 7 dolari? Pai ce, dintre prietenii mei nu intra nimeni pe Facebook?

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply