Cum diluezi brandul
Toata lumea a auzit de expresia a dilua brandul. Multi nu cred ca au invatat nici la facultate ce inseamna asta. Mai mult decat atat, nici nu cred ca au ceva exemple prin care sa afle ce inseamna a dilua brandul. Asa incat, vin cu doua povesti si exemplul.
Pe undeva prin 2000, PROTV era la inceput. Au facut o mega campanie pentru persoanele afectate de niste inundatii. Atunci au strans vreo 100 de camioane de ajutoare. Atunci am vazut copii cu caciuli pe care scria PROTV. A fost singurul loc cand ati vazut scris pe undeva PROTV, in afata de sediul din Pache Protopopescu. Cativa mai au caciulile acelea, cei maai multi nu.
RedBull este unul din cele mai vandute energizante de pe piata, daca nu cumva este cel mai vandut. Este un brand care iti da aripi, un brand care se promoveaza puternic si intens. Dar la fel, acest brand il vezi cel mult in reclame si atat. Acum un an au venit niste fete de la RedBull sa faca plasare de produse la munca. Si pentru ca fetele care au venit aveau niste tricouri dragute cu RedBull am incercat sa fac si eu rost de unul. Si mi s-a explicat de ce nu. Pentru ca RedBull nu se adreseaza oricui. Intr-adevar, bautura e cea mai vanduta, dar brandul nu sustine decat pe cei mai importanti si pe cei care sunt primii in categoria lor. Daca ne uitam la Formula 1, RedBull este echipa castigatoare.
La noi au aparut in ultima perioada cei de la No Eye Patch (cred ca asa se cheama nu?). Pentru cei care nu ii stiu sunt baietii cu tricouri cu bagabonti si minore, stilizati dragut. Cu o strategie de brand corecta, ei s-au adresat doar vedetelor, celor care au un anume statut social, pe scurt celor de la mesele VIP din cluburi. Dar tocmai pentru ca au fost atat de exclusivisti, diluarea brandului nu avea cum sa nu aiba loc. Asa incat, dintr-un brand care se adresa exclusiv celor de foarte sus, imaginea de mai jos ne arata cum el a devenit accesibil …
Si daca ne uitam ca baiatul din imagine nu mananca nici cocaina si nici caviar, dar nici nu e intr-un loc foarte fitzos … ne dam seama ca aceasta asemanare cu brandul nu este de dorit. Dar totusi brandul are nevoie sa iasa in evidenta si sa fie pe buzele oamenilor. Si totusi, pe langa pozele de pe Facebook, pe care le stiti, poza asta o considerati pozitiva pentru brand sau nu?
Accesorii observate in poza: pantaloni adidas – cu scris mare de tot, casti, iphone 4(probabil S), meniu de la mec, geaca de 3000 de euro – probabil de la Obor. La metrou.
Cu alte cuvinte. Eram invidios pana acum pe toti cei care isi cumparau tricouri si diverse de la No Eye Patch. Si voiam si eu. Dar acum m-am linistit. As avea sansa sa fiu un alt cocalar, ceea ce nu o sa fac.