Cum a fost la #bizamsterdam

Exista mai multe tipuri de companii care vor sa faca treaba in online. Sunt companiile care au o directie precisa, stiu ce trebuie sa faca, vin cu proiecte si idei, tzac-pac le realizeaza, investesc in online, primesc feed-back, il accepta, isi imbunatatesc serviciile, au o campanie reusita si se bucura de premii la  festivalurile de publicitate si online, astfel devenind vizibili. Asta e exemplul bun.

Dupa care sunt alte doua tipuri de companii. Alea care nu stiu ce vor, de fapt nu vor nimic de la online, dar se intereseaza si ei ce e online-ul asta, cu ce se mananca ce fac onlinerii, cu ce i-ar putea ajuta pe ei treaba asta si nu fac nimic dupa aia, pentru ca nu se descurca, nu vor sa incerce, iar astfel online-ul e nasol si strugurii sunt grei.

Pe langa acestia sunt parsivii ca sa zic asa. Pe model tipic romanesc, ce fac aia? Las ca putem sa facem si noi, vin si se intereseaza despre ce si cum, afla pareri, propun campanii, subiecte, pun oamenii la treaba, apoi ii uita sa isi mai aminteasca de oamenii care i-au ajutat sa isi faca o idee despre online si sa le puna la punct o campanie si o fac de capul lor. In cel mai bun caz o fac cu alti oameni.

Am tot citit pe blogurile participantilor la BizAmsterdam ca au facut exact ce am descris eu mai sus. Ca s-au prezentat companiilor, ca au expus blogosfera cu bune si rele, ca au raspuns intrebarilor companiilor. Din pacate nici unul din bloggeri n-a venit cu o reactie din partea companiilor, ori acestea au fost pastrate secrete, ori le vom afla de la companii in perioada urmatoare.

Update: le vom afla de la companii in perioada urmatoare.

 

De fapt si eu am fost la BizAmsterdam, asa cum se vede in poza asta, de la Sutu.

bizamsterdam bloggeri si piticu

Asa cum e normal, internetul e un mediu foarte volatil care se misca cu viteza luminii. De fapt si mai repede decat viteza luminii daca ne gandim ce viteze de download avem. Si chiar daca este atat de volatil, orice actiune de pe net, pe langa faptul ca poate trece foarte repede, poate si ramane in minte ca exemplu negativ catre cine persoane te astepti mai putin. Si nu vrei asta.

Daca nu v-ati prins inca netul e cel mai roz si pozitiv spatiu romanesc. Aici nu avem lucruri nasoale, ci numai lucruri bune. Nu o sa vezi pe nimeni ca da RT spre exemplu la “am facut pana de masina”, ci vor fi RT-uri la uite firma asta rezolva problemele cu pana ta de masina. Internetul astfel are tendinta de a marginaliza chestiile negative minore, dar si de a le promova pe cele evidente. Drept urmare nu trebuie ignorat.
Si o tot repet. Pe internet nu exista hateri. Exista doar persoane care se plictisesc si nu cunosc subiectul, produsul, au o parere personala profund influentata. Daca astia sunt luati la bani marunti sau le sunt cerute argumente, haterismul lor dispare. Dar pentru asta companiile trebuie sa isi asume un om care sa administreze legatura asta cu online-ul. Teoretic un soft poate doar sa prezinte compania, dar omul e acela care filtreaza si raspunde. De aceea omul asta trebuie sa aiba voie sa reprezinte compania cum crede el mai bine, dedicat fiind companiei si motivat in acest sens, fara sa ceara aprobare de mai sus si asumandu-si in numele companiei opiniile din social media / online.

Hai! Sa ajungem la momentul asta, sa intelegem ce e ala online, cum sa il administram si sa mergem astfel mai departe. Toate tarile din jurul nostru stiu ce e ala si ofera chestii exclusiv pe online cu oameni dedicati pentru asa ceva. Noi acum invatam, sa le dam o sansa.

 

High Impact Friends, un eveniment organizat de Revista Biz

Cristi Dorombach

Cristi Dorombach, creator de conținut la techcorner.ro, dcristi.ro scrie despre internet, online, social, politic, filme, muzică, viața de zi cu zi pe blog.

Leave a Reply