Skip to content

Ceea ce era de dovedit

Am primit raspunsul la intrebarile mele de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Le multumesc mult. Le puteti citi integral mai jos. Ceea ce era de dovedit s-a dovedit. Am avut dreptate. Concluziile mai tarziu putin.

Direcţia de comunicare

Către: piticu.ro

În atenţia: Cristi Dorombach

Urmare a solicitării dumneavoastră de informaţii vă comunicăm următoarele:

  • Cine este agenţia care a dezvoltat logo-ul României din comunicarea brandului?

Contractul  de servicii pentru realizarea brandului de turism al României a fost adjudecat, în cadrul unei licitaţii internaţionale, de către asocierea THR-TNS (Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres SA).

  • Cu cât s-a plătit acest logo?

Bugetul contractului cuprinde  toate activităţile derulate şi nu se referă doar la realizarea logo-ului.  Contractului a presupus: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a României pe pieţele principale ale României; determinarea avantajelor competitive ale României comparativ cu alte destinaţii turistice; identificarea celei mai bune poziţionări a României ca destinaţie turistică; conceptualizarea, creaţia şi designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru poziţionarea brandului pe pieţele turistice şi pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care să cuprindă informaţii despre modalităţile de utilizare şi cateva exemple de aplicaţii. Preţul contractului este de 894.970 euro.

  • În ce perioadă şi în ce interval de timp a fost realizat?

Durata contractului a fost de 6 luni cu începere la 24.11.2009, perioada in care au fost derulate toate etapele precizate mai sus.

  • Cine şi-a dat acordul pentru acest logo? Cine l-a aprobat?

Pe parcursul derulării proiectului au fost realizate o serie de întâlniri cu membrii Consiliului pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al României. Consiliul de brand, a fost format din reprezentanţi ai administraţiei publice, ai industriei turismului, membri marcanţi ai societăţii civile, precum şi experţi în domeniu. Acesta a fost înfiinţat cu scopul de a implica principalii factori interesaţi în procesul de creare a noului brand naţional de turism.
În derularea procesului de stabilire a vizualului au fost prezentate iniţial mai multe versiuni care au fost testate pe pieţele ţintă.  Versiunea finală a fost agreată având la baza rezultatele testelor de piaţa, votul  membrilor Consiliului pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al României,  membrilor Comitetului de brand si ai experţilor externi.

Mai multe informaţii cu privire la acest subiect găsiţi pe site-ul instituţiei www.mdrt.ro la secţiunea Presa/Comunicate.

Leave a ReplyCancel reply

Exit mobile version