Ma uitam pe lista castigatorilor Internetics din 2013. Marii castigatori au fost niste campanii doar virale. Vorbim aici de campania Gandul cu Why don’t u come over si de campania Rom cu Bucuresti nu e Budapesta.
Au mai fost si alte premii, ceva pentru Coca-Cola (cu o aplicatie de care n-am auzit), ceva cu o alta aplicatie pe mobil pe care nici in ruptul capului nu ti-o poti instala pe telefon.
Si acum ma intreb. Daca faci o campanie gandita la o cafea si acea campanie e simpla, nu costa bani si implementare, iar apoi ea se viralizeaza. Atunci tu ce faci tot anul? Nu ar fi trebuit sa avem multe campanii, multe nominalizari, rezultate bune?
Nu de alta, dar incerc sa-mi explic de ce toate agentiile pe care le stiu vin si zic ca nu mai au bani pana la finalul anului, ca au clienti care nu mai baga bani, ca au nimic de oferit. Si ma gandesc asa: o agentie de digital e un hub de inteligenta unde vine clientul si varsa camionul cu bani. Si clientul vine si zice promoveaza-ma, iata banii. Iar agentia porneste motoarele industriei, gandeste ceva, scoate un produs, se apuca sa-l promoveze, iar clientul primeste inapoi camionul de bani din vanzari si ceva in plus. Dupa care clientul aduce doua camioane de bani la agentie sa continue colaborarea cu acestia.
Vine perioada pitch-urilor. Si iar se aud prin piata zvonuri de genul ala: agentia aia nu imi place, se misca greoi, nu au livrat ce trebuie, nu isi fac treaba, nu am avut succes cu campania respectiva.
Aici sunt doua aspecte. Unul: clientii care fac afirmatiile astea, clar au oameni de digital acolo care se pricep la detalii. Dar oamenii nu stiu sa discute sau n-au chef sa aiba o colaborare stransa cu agentia lor. De unde agentia lor pierde. Si celalalt, agentia duce lipsa de oameni creativi sau nu cultiva creativitatea, dar clientii lor nu afla nimic, doar pierd bani.
As vrea sa vad doua lucruri. Primul sa nu mai existe la final de an roiul asta dintre agentii si clienti. Schimbul asta de agentii neperformante si clientii care s-au saturat de ele, cu alte agentii care par a fi mai performante si cu alti clienti care n-au chef de ele. Ma gandeam ca agentiile se vor fi apucat sa isi educe clientii. Asta mai ales ca vorbim de prin preistorie de acest subiect (de dinainte de 2008), mai ales ca oamenii decizionali din partea clientilor sunt acum fost inainte oameni de agentie si stiu cum merge treaba.
Ah, sa nu uit. Asta cu submarinul a fost la Milano, nu o puteti face si in Romania. E rasuflata deja, a ajuns in toata presa.
Pentru fanii cifrelor, lista castigatorilor, la Claudia. A se nota categoriile fara castigatori.