De obicei telenovelele sunt cel mai bun loc de vandut publicitate. Adica telenovela, un film prost, facut cu fonduri mici si cu o actiune siropoasa, atrage in fata televizorului un numar foarte mare de oameni care savureaza si pauzele publicitare, pentru ca asteapta cu nerabdare reluarea serialului.
Pentru advertiseri acestia sunt clientii perfecti, lor orice le-ai vinde, ei vor cumpara. De asta toate telenovelele sunt pline de reclame speciale pentru produse de curatat, pentru detergenti, pentru produse casnice si alte chestii pe care femeile – aflate in targetul telenovelelor – le vor cumpara cu siguranta.
Telenovela la care ne uitam cu totii zilele astea e una grava. E una care ne afecteaza pe toti. O vedem la televizor, dar o simtim in fiecare zi pe strada, in pretul la benzina, in mancarea scumpa pe care o mancam (daca ne permitem), in salariile care ne scad in fiecare zi. In telenovela asta actorii, ca in orice alta telenovela, sunt niste oameni plini de bani, fara grija zilei de maine, niste exemple ale societatii, oameni cu bune si cu rele. Ei ne prezinta o realitate falsa, realitate in care doar ei sunt prezenti, o lume a lor plina de pasari flamingo si fotolii de catifea.
In rest lumea aspira la viata lor cu salarii de cel putin 2000 de euro, cu masini luate in leasing, dar platite, cu afaceri care ii fac sa nu se gandeasca la ziua de maine. In afara lumii lor exista oameni care ii privesc, ii vad ca pe niste semi-zei, dar care stiu ca a doua zi se duc poate pentru ultima data la un loc de munca. Sau pentru ultima data stiu ca au ce pune pe masa pentru copii lor.
In tot acest timp in telenovela pe care o vedem la televizor actiunea continua fara pauza. Oamenii stau blocati in fata televizoarelor asteptand cu nerabdare pauza publicitara pentru a-si trage sufletul. Dar pauza aia nu vine, se suspenda ministri, tara e in haos, se impart pumni si se promit minciuni mai mari decat ne puteam inchipui vreodata.
In tot acest timp …