București doar pentru mașini
Încep această serie de articole, doar pentru a demonstra că orașul nu este deloc prietenos nici măcar cu mașinile, dar nici nu oferă alternative pentru cei care vor să folosească alt mijloc de transport. Și aici intră și transportul public. Degeaba se laudă primăria că avem tramvaie noi, dacă nu au pe unde circula și dacă nu sunt prioritizate în trafic.
O să votez fiecare primar care va decide ca Bucureștiul să fie doar pentru mașini. Nu avem nevoie de transport public, ăla este pentru săraci. Săracii nu au ce căuta aici.
Coada de la Miorița pentru Greenfield
Săptămâna trecută a trebuit să ajung la ora 18 la Otopeni, la aeroport. Am plecat cu o oră mai devreme și am întârziat. Coada de ieșire din București începea de la fântâna Miorița. Și nu era niciun motiv pentru a fi coada. De fapt motivul e 6 kilometri mai în față, atunci când toată lumea vrea să facă dreapta să ajungă în Greenfield Residence.
Greenfield residence este un cartier rezidențial, cu acces cu cartelă și cu garduri (pușcărie urbană), care are 7000 de apartamente. Mergând pe o medie socială putem spune că sunt 15.000 de oameni în acest cartier rezidențial. Pe de altă parte, cartierul nu are niciun mijloc de transport. Sunt câteva autobuze nedimensionate pentru numărul de locuitori și pentru traficul zonei, care fac legătura doar cu Piața Presei Libere, nu cu restul orașului. Practic aduce oamenii din Băneasa, doar până la intrarea în București. Deși Greenfield este tot București.
Accesul în Greenfield se face doar pe o stradă cu o singură bandă pe sens și mai îngustă decât o stradă normală. Strada exista acolo dinainte de a se construi cartierul, dar nici dezvoltatorul și nici autoritățile locale nu au vrut să facă vreo altă arteră de circulație pentru oamenii care merg în acel cartier.
Pentru că autobuzele STB nu au fost considerate niciodată un mijloc de deplasare (aici e altă poveste), lumea și-a luat mașini de banii rămași la achiziția unor apartamente ieftine. Drept urmare din 7000 de apartamente, am putea număra tot statistic vreo 10.000 de mașini care merg în fieccare zi în Greenfield, de la Greenfield în București și așa mai departe.
Toți oamenii ăștia vin de pe trei benzi pe sens, de pe DN1, ca să facă dreapta și să intre pe o singură bandă pe sens, drumul spre Greenfield. Aici apare primul dop. Pentru că DN1 nu este făcut să aibă ieșiri, ci pur și simplu este o bretea unde intră alte 3 benzi de circulație.
Sigur, legal nu ai voie să faci dreapta de pe banda 3. Practic, dacă oamenii asta fac, atunci trebuie să le creezi posibilitatea de a se încadra suficient de bine pentru a face dreapta.
Pentru aceasta coada pentru a merge spre Otopeni începea la ora 17:30 de la fântâna Miorița cu start – stop până treci de ieșirea de pe DN1. De la Miorița până după podurile de la Băneasa am făcut 35 de minute.
Alternative la mașini
Minunații oameni din departamentul de trafic al primăriei nu oferă alternative la mașini. Pentru că ei merg cu mașina în fiecare zi la birou. De asta nici nu îi interesează cine, cum se deplasează in București. Dacă ei merg în mașini, unde miros doar bășinile lor, nu se pot coborî la nivelul comunității să miroasă și bășinile altora din transportul public.
Pentru asta avem interzis la intrarea cu bicicleta în București. Pe vremuri aveam interzis la intrarea cu căruțe și tractoare, acum avem interzis la intrarea cu bicicleta.
Greenfield ar fi putut avea, încă de când s-a dat autorizația de construcție pentru 7.000 de apartamente, de drumuri și de o linie de tramvai care să lege cartierul cu linia 5, de la aeroportul Băneasa. Dar nu s-a dorit domnle.
Avem AI, ML și GPT, care au răspunsurile la toate întrebările. Mai mult toate aceste modele știu care sunt problemele de trafic și pot să scoată soluții ieftine și aplicabile. Dar nu se vrea, sunt interese mari la mijloc.
În următorul articol, cum lucrează primăria generală la resemaforizarea unei intersecții din luna Aprilie 2023. Sunt deja 8 luni de când nu au fost în stare să schimbe niște semafoare.