In seara asta eram in market, cand aud pe difuzoare un anunt conform caruia cei care au carduri de la BRD nu pot efectua plata cu cardul din cauza unei “defectiuni tehnice”.
M-am uitat in portofel, am vazut ca n-am nici un card la BRD, asa ca nu mi-am facut griji. (am conturi la 6 banci) Dar cand am ajuns acasa am vazut cum niste clienti de la BRD au fost suparati pentru ca nu au putut efectua plata. Unul dintre ei a pus si o poza pe Facebook.
Din cate imi amintesc eu, bancile comunica intre ele printr-o metoda foarte empirica: dial-up. Asa incat atunci cand tu faci plata la un POS, acesta suna la banca lui, in functie de liniile telefonice disponibile apelul se efectueaza mai repede, efectueaza plata si gata, pa. Dar atunci cand vine vorba de cardul unei alte banci, suna direct la banca respectiva. Asa incat, in seara asta toti clientii BRD nu au putut efectua plata cu cardul la nici unul din terminalele POS din Romania. Presupun ca nici nu au putut extrage banii, sistemul informatic al bancii fiind cazut.
Pe buna dreptate clientii s-au aratat revoltati, ce vina au ei pentru aceasta problema. Singura lor vina e ca au cont la BRD. Atat.
Teoretic, atunci cand vine vorba sa fii o banca de succes, nu inseamna neaparat sa ai comisioane reduse pentru clienti si oferte inselatoare atragatoare, ci sa stii ca poti oferi servicii bune tot timpul, ca de aia vine clientul la tine.
Mesajul unui client suparat pe Facebook, spune totul:
In aceasta seara stau nemancat, pentru ca minunata banca BRD nu-mi da banii de pe card. Nici la bancomatele proprii, nici la alte banci, nici la POS-uri. La bancomate nu se specifica nici o eroare, la POS tranzactia este respinsa pe motiv CHIP DECLINE. Nu pentru un singur cont si card, ci pentru 2. Am sunat la call center-ul dvs. unde dupa ce am fost tinut cateva minute in hold mi s-a inchis telefonul in nas. Am sunat din nou si am ales optiunea de a fi sunat de un operator. Au trecut 2 ore si n-a sunat nimeni. Intre timp eu tot n-am ce sa mananc… Am ales BRD, desi costurile sunt absolut nesimtite in ideea ca este totusi o banca mare si serioasa la care sunt mici sansele de a avea asemenea surprize: sa nu poti sa scoti bani, sa te trezesti la casa magazinului ca te faci de ras si trebuie sa returnezi produsele pentru ca nu ai cum sa le platesti. Acum 3 zile nu va mergeau bancomatele, azi din nou… La ce sa ma astept in continuare ? Mie cine imi plateste stresul si frustrarea si bolile de stomac din seara asta ???