De la începutul crizei ăsteia artificiale, unde noi suntem doar victime, am tot spus: Am mai trecut prin această criză. Am mai trecut prin evenimente similare. De data asta știm ce să facem.
Și ca în orice criză, singura soluție de a scăpa din această criză este comunicarea și creșterea comunităților. În perioade de criză reușești să aduni lângă tine comunități care să te susțină, care să te ajute, care să rămână cu tine și cu ajutorul lor să ai succes imediat ce totul revine la normal.
Dar aud atâtea semnale negative din piață, unde sunt bugete tăiate, unde este comunicarea oprită, unde totul s-a blocat din cauza acestei crize și din cauza faptului că oamenii au stat ceva timp blocați în case.
Practic piața de publicitate este blocată, astea trei luni fără reclamă, care vin după perioada de ianuarie și februarie care oricum nu au parte de cele mai mari bugete de publicitate, se vor simți peste tot. Atât în vânzările firmelor care au oprit comunicarea, dar mai ales în veniturile celor unde se vedeau aceste reclame. Vedem de fapt ce luptă este acum în online între oamenii care trebuie să își domolească cheltuielile pentru că nu mai cumpără nimeni influenceri.
Cristian Manafu nu se dă bătut. Chiar dacă e criza mare, iar unii cred că a trecut, nici pe departe. Încă nu a venit valul ucigător.
Manafu vine și propune un summit pentru restartarea comunicării, a marketingului. Evenimentul are loc în perioada 29 iunie – 1 iulie, săptămâna viitoare. Este axat pe 3 zile cu tematici diferite:
Advertising, Marketing & Interactive Day | 29 iunie
Social Networks, Community & Public Relations Day | 30 iunie
Online Marketing & Social Media Workshops Day | 1 iulie
Iar printre cei care vor vorbi la acest eveniment, îi vedem pe Bogdan Naumovici, Aneta Plesa, Cristina Hanganu, Hortensia Năstase, Laurențiu Dumitrescu, Ioana Manoiu, Lorand Balint, Raluca Radu, Dorin Boerescu și alții. Programul complet este aici.
La cum se întâmplă în zilele astea, conferința va fi doar virtuală. Se filmează într-un studio tv, iar această producție ajunge pe internet. Sincer, eu o vreau pe Youtube, nu pe Facebook. Ok, Facebook are toată lumea și nu oferă reach postărilor de pe Youtube – ia uite aici subiect pentru discuțiile din cadrul conferinței – unde arunci conținutul. Dar Facebook nu este cel mai potrivit loc când vine vorba de ecrane diferite. Aplicația lor de tv este greoaie, iar playerul din browser la fel. Și cine stă să se uite la conferințe pe telefon. Eu vreau să văd videourile astea pe tv, la fel ca orice altă producție TV, iar Youtube oferă cel mai bun raport între calitate și funcționalitate când vine vorba de răspândirea materialelor în diferite medii.
Evenimentul va fi pe https://www.virtualsummit.ro/