Aventura conectarii la RCS-RDS
Stateam eu zilele trecute si ma gandeam asa ca parca nu e ok sa stau in casa fara sa platesc cablul, poate se prind astia si vin si mi-l taie, dupa care se va vedea prost. Asa ca zic sa imi fac si eu abonament la RDS sa am si un act sau ceva pentru care sa sun la call center daca nu merge cablul sau netul. Zic, bine! Unde naiba e un punct RDS? Pe site nu ma descurc sa le gasesc, asa ca intreb pe twitter. Imi raspunde Fatadinport si ma duc la casierie si altele la prima ora. Intru acolo haos total. Ma asteptam sa fie aglomerat, dar nu ma asteptam sa vad acolo oameni care aratau de parca au stat la coada de la ora 2 noaptea, de parca ar fi stat la coada la carne pe cartele.
Ma gandesc ca totusi ar fi bine sa puna niste automate de cafea in casieriile RDS, macar mai fac un ban de la oamenii care prefera sa astepte acolo ceva. (nu stiu exact ce asteptau, dar stai ca povestea e lunga)
Ma vede o fatuca (ce termen de om, boshorog am) acolo si imi zice buna ziua, facandu-mi semn sa ma apropii si sa ignor multimea de oameni care asteptau chestii. Ii zic ca am venit sa imi fac un contract, imi zice sa iau loc, ia actele se apuca de completat. Imi zice ca mai e un contract neplatit la adresa aia (aha, deci de asta nu-mi taiasera inca tv-ul) si ma intreaba ce pachet vreau. Ii zic ca ala cu de toate, plus digital tot si la net la fel.
Dupa ce terminam hartiile, ma asteptam sa plec si cu ceva acasa. Nop, pleci cu inima impacata ca ti-ai facut un contract. Asta pentru ca trebuie sa vina cineva sa imi instaleze cablul si netul. Pai i-am zis ca le am deja facute, nu mai trebuie sa vina cineva neaparat sa mi le instaleze, adica ele functioneaza, eu am televizor, am net, ma gandeam numai sa le si platesc serviciile astea. Zice ca nu, nu, trebuie sa vina cineva sa va aduca cablul acolo, sa vada ca e ok si asa mai departe. Zic, bine. Si STB? Zice fatuca ca n-are. Cand a auzit multimea ca nu exista STB, s-a declansat razboiul. Au inceput toti sa tipe ca ei s-au invoit de la munca sa vina acolo sa ia STB-uri, ca s-au trezit cu noaptea in cap, ca asa au auzit ca baga STB-uri la RDS azi si ca sa vina sa le ia. Tipa i-a intrebat daca le-a zis cineva asta, iar ei ca cica un baiat. Asa ca l-a sunat pe baiatul ala, Gabi, sa-l intrebe cand apare. Tipul i-a spus ca nu vine la serviciu. Cand a comunicat asta multimii de oameni adunati la rascoala (a se citi tarani din casieria RDS), a fost punctul culminant. Au inceput sa urle, sa zica ca au venit degeaba, ca s-au trezit dimineata degeaba si asa mai departe. Dupa vreo 5 minute de urlat au plecat. Am zis in final, liniste sa pot sa intreb si eu ce trebuie.
Drept urmare, cand va duceti la RDS sa faceti contract, plecati cu contractul si atat. Dupa ce se face contractul pe hartie, dureaza cam vreo doua zile ca acesta sa se introduca in baza de date si sa se autentifice. Dupa ce intra in baza de date, dureaza cateva zile ca sa va sune un baiat de la cablu, care sa vina sa traga cablul. Dupa ce face treaba asta, aveti cablu tv. Si asta nu e tot.
Ieri pe la ora 9 ma suna un baiat de la cablu. Buna ziua, sunt baiatul de la cablu. (pauza de ras … sa incheiem pauza) Vreau sa vin sa va trag cablul. Ii zic ca am deja cablu si ca vreau doar STB-ul si parola de net pe care tot acesta ne rezolva. Si el ma intreaba, pai sunteti acasa ca sa vin sa vi-le aduc? Zic nu, tocmai am plecat de acasa, vin diseara, se poate? Imi zice ca nu ca ei lucreaza de la 10 la 18. Zic, bine, ma puteti pune primul pe program? El zice ca da, pot sa vin chiar acum. Eu ii zic, pai n-ai unde sa vii ca nu sunt acasa. Maine dimineata. Zic bine. Azi dimineata vine baiatul de la cablu, cu un coleg, carand in spinare vreo 10 – 20 de metri de cablu coaxial alb. Ii deschid, ii zic ca am cablu tv deja, insa ca pe unele canale am patratele. Imi zice ca n-are cum sa masoare puterea semnalului, ca terbuie sa sun eu la call center, sa fac o reclamatie si sa vina baietii de la cablu care au scula de masurat semnaul cu ei sa imi zica cum rezolvam problema. Bun, nu mor ca se vede eurosport 2 cu patratele sau taraf tv. Ii cer, deci, STB-ul. Imi zice ca nu are. Dar ca imi da un proces verbal de instalare, cum ca mi-a instalat cablul in casa si cu procesul asta verbal ma duc eu la casierie unde am facut contractul si de acolo iau STB-ul. Adica o sa ajung unul din oamenii aia de mai devreme.
Ii cer atunci userul si parola de net. Imi zice ca n-are, pentru ca pentru internet trebuie sa vina alti baieti, pentru ca sunt firme separate. Ii zic ca nu, ca am internet deja, numa ca nu e contul meu si vreau sa stau pe contul meu. Imi zice ca nu ma poate ajuta, ci sa ma duc tot la sediu ca cei de acolo imi dau si astea. Si cartela de telefon? Tot acolo.
(pauza de cafea, ca mai urmeaza din poveste)
Bun, iau telecomanda in mana, opresc televizorul ies din casa, incui usa. Imi dau seama ca am plecat cu telecomanda in mana si nu cu procesul verbal de instalare al cablului, care era deja instalat. Ma intorc, las telecomanda, iau hartia si ma duc la sediu. La casierie, acolo, alta gloata de oameni. De data asta era ora 11 dimineata, nu ora 9, deci oamenii care s-au invoit de la munca erau la lucru, acum erau acolo alti oameni care n-aveau ce face toata ziua. O intreb frumos pe tipa care mi-a facut contractul, ca uite asa si pe dincolo, am stat acasa doua ore ca sa primesc o hartie, ce fac acum? Ii cer macar STB-ul si cartela de mobil. Ea imi zice sa iau telefonul din hol, sa apas tasta 2 si sa vorbesc cu cineva de la call center. Asta in timp ce eu ma pusesem deja la coada pentru dl. Gabi ala din povestea de mai sus.
Sun la call center, raspunde cineva foarte repede, ii spun datele de identificare ca sa butoneze la calculator, ma gaseste si ii repet povestea. Vreau useru si parola de net. Imi cere sa ii spun o parola. – Ha? Iti zic parola prin telefon? – Da. – Nu poti sa mi-o trimiti pe mail asa cum o ai acolo ca nu vreau sa o schimb. – Nu se poate, trebuie sa imi ziceti o parola de minim 4 caractere. – Bine, ******. – Ce? – ******. Bun, stabilim parola, imi zice ca pot sa imi fac cont pe site la ei, il intreb de STB-uri. – N-avem. – Bun, asta stiu, cand veti avea stiti? Imi zice ca nu stie, dar ca imi cere numarul de telefon sa ma anunte cand vin. Il dau. Intreb si de cartela de telefon, ma intreaba in ce sediu RDS sunt. Ma uit pe pereti, naiba sa ma ia ca nu scrie aici nimic. Zic Dristor. Nu era sediul din Dristor, era Pantelimon (deci de aia era gloata aia in sediu). Zice ca au cartele si sa ma duc sa cer. Il intreb si de alte sedii, imi zice ca pe 1 mai. Multumesc, ma intorc la tipa. Pentru cartele la Gabi, baiatul cu gloata de acu cateva zile. Intre timp mi se dusese randul la coada, asa ca ma bag in fata sa intreb: imi puteti da o cartela sim? – Nu. Ma gandeam daca sa aleg intre a sta la coada si a mai pierde o ora sau sa ma duc la munca si sa incerc pe 1 mai. Aleg versiunea 2, ca am de lucru.
Ajung la munca, ma asez pe scaun, deschid laptopul, suna telefonul: – Buna ziua, baiatul de la cablu sunt, au venit STB-urile, sunteti acasa sa vin sa vi-l aduc? […] [$#%$@#^%#&%#*&$#(*@#!@%*&^%] Nu, nu sunt acasa, am plecat la munca. – Pai cum rezolvam? – Pai puteti sa mi-l tineti pana maine dimineata, sa vin dimineata sa-l iau? – Nu, ca astea sunt pentru instalat pe teren acum, sa vedem.
In pauza de masa, ma gandesc sa ma duc pe 1 mai, la sediu la RDS sa vad daca au macar cartele sim. Ma duc la sediu. In fata, o gasca de baieti in albastru cu geci Digi faceau glume. Intru, un singur vanzator de servicii. Stau sa termine doi neni inaintea mea si imi pun intrebarea. Aveti cartele? Ca asa mi-a zis baiatul de la call center. Zice: nu. Haha, nu, n-avem, imi pare rau. Au in Crangasi sa stiti. […] Zic, macar STB-uri aveti? Zice nu, ca n-are nimeni in Bucuresti. Zic ca au baietii de pe teren, ca tocmai m-a sunat unul, dar nu sunt acasa, deci n-am cum sa il ridic de la baiat. Zice ca ei n-au in casierie. Deci a doua tzeapa, sau a 3-a?
Sunt insa doua lucruri care m-au mirat astazi la RDS si in bine. Primul a fost numarul mare, ca sa nu zic urias, de contracte. Daca astia au contractele in ordine normala (daca zic incrementala e corect?) eu sunt abonatul 7 milioane si ceva. In schimb, de fiecare data, la fiecare dintre casierii in fata mea erau oameni care isi faceau contracte de cablu, dar si dupa mine. Si acum ma gandesc cum au trait pana acum, fara cablu? Sau au stat sa nu-l plateasca ca sa il refaca? Si de altfel cat mai e neacoperit de serviciile de cablu ca sa fie cozile astea la facut contracte noi? Si de ce e aglomeratia asta la contracte noi, ca vine iarna?
Celalat lucru care mi-a placut la RDS a fost call centerul. Voci calde, calme, placute, cu raspusuri, cu va mai putem ajuta si cu altceva, cu doriti sa adaugati ceva. Deci da, asa se poate.
Acum, il stie cineva pe Alioja? Prietene dau un keg de Heineken. Ia si tu aparatul de masurat, ca-s curios cati db-i (!) am pe cablu la priza si la cutie, ia si un STB si zi-mi cum rezolvam problema. Nu ca ar fi vreuna, dar mi se cere sa vad Protv HD. Ah, pentru ca avem televizoare digitale. Pe RCS sunt doua retele de cablu, una cu HBO pe analogic si una fara HBO pe analogic. Adica HBO e la liber. Trebuie doar sa te duci acasa la cutie sa te muti in splitterul celelalt care are HBO, daca vrei. In schimb pe firul cu reteaua analogica fara HBO, pe digital se prind toate canalele digitale, inclusiv PROTV HD, acasa HD, sport.ro HD. Pe firul cu HBO nu se prind pe digital decat TVR HD, Digi si Nat Geo, in total vreo 95 de canale digitale, in loc de 106. Baiatul de la cablu mi-a zis ca le voi prinde pe toate folosind STB-ul. Astept sa vad.
——–
Definitie: STB = este Set-Top Box, decodor, decodor digital, cutiuta digitala, decodorul HD. E prostia aia care sta in priza si are o telecomanda in plus, cu ajutorul careia puteti receptiona programele digitale codate.
Puteti receptiona programele digitale si pe televizoarele care au incorporat DVB-C, fara ajutorul jucariei asteia. In schimb, pentru cei care isi pun intrebari daca ar putea folosi un CI module in loc de STB pentru a decoda programele respective, raspunsul este NU. RCS alatura cartelei din STB si datele de identificare ale cutiutei si drept urmare se activeaza cartela pentru STB-ul aferent. Nu poate fi folosita in CI module, iar acest lucru nu este agreat de furnizorii de cablu pentru ca nu pot asigura suport pentru orice fel de televizor, cu diverse meniuri si configuratii ciudate.