Incep sa le dau dreptate asa zis haterilor din blogosfera cand vine vorba de niste campanii. Adica stai linistit si hop o campanie, in care nu stiu cine isi amenajeaza ceva frumos, cheama niste bloggeri la impresionat, acestia se impresioneaza si imaginea se transmite frumos mai departe. Ceea ce nu este in mare parte lucru rau. E bine sa folosesti bloggerii sa transmiti o imagine mai departe, e bine sa ii influentezi sa iti faca o reclama frumoasa pentru niste servicii pe care tu le oferi sau pentru un produs pe care tu vrei sa il vinzi.
Problema care apare mai departe, nu e tine de bloggerii respectivi, dar se rasfrange direct asupra lor. Tine exclusiv de ce mama dracu faci tu ca si companie cu ai tai clienti. Pentru ca vad ca e un obicei din asta, destul de interesant. Se amenajeaza un ceva frumos pentru ca vin bloggerii, se spala podelele, se aduc hostesse, se fac poze si totul da bine pentru public – chiar si gratis. Iar apoi pentru ca uiti si pentru ca nu mai vin bloggeri, ajungi sa ignori asta cu publicul sa ai servicii nasoale, sa nu iti mai pese. Adica ai facut reclama, reclama a fost buna ca au fost bloggeri, acum sa vina clientii sa ii fraierim.
Eu sunt genul de om care urmareste campaniile. Si dupa ce acestea se inchid, stau sa vad ce se intampla dupa. Daca mai exista imaginea aia poleita si frumoasa pe care am vazut-o in campanii. Spre exemplu cand vine vorba de un restaurant, nu ma duc sa sun inainte si sa zic stiti, eu sunt Piticu (habar n-aveti cine e piticu sau ce e aia blogger) si vedeti ca vin la voi in restaurant ca am vazut pe blog-ul cutare si ca vreau sa vad cum sunteti. Nu, pur si simplu ma duc.
Sau atunci cand se deschide un magazin nou, cum ar fi sa ma duc si sa zic, sa aveti si voi marfa buna si aranjata ca vin eu si daca nu imi place o sa scriu de voi pe blog nasoale. Nu, asta o fac jurnalistii aia care … (dar astea sunt povesti pe care le stiti deja).
De ce am zis asta? Pentru ca exista doua exemple. Unul il cititi aici. Celalat mi s-a intamplat mie aseara cand m-am dus in nu stiu ce mega concept store, al nu stiu carui lant de magazine, care si-a facut reclama in blogosfera. De unde ce am cumparat m-a facut ca astazi sa-mi fie rau. La OPC nu am cum sa ma duc pentru ca data de expirare e 2 septembrie, dar daca articolul a fost prost calitativ nici ca ma vor mai vedea ca si client pe acolo. Cu tot conceptul lor si ce mai au ei.
Asa incat va rog sa fiti atenti la urmatorul lucru. Blogosfera e un mediu extrem de influentator. Iti atrage clienti, iti livreaza si iti face ca afacerea sa mearga bine, daca o comunici pozitiv si ai parte de reactii pozitive. Dar lucrul asta nu trebuie sa il faci pentru bloggerii respectivi. Ci pentru clientii tai. Pentru ca un blogger nu iti zbiara ca televizorul intr-o cutie sau ca un ziar cu care te stergi la cur. Bloggerul te ajuta. Daca tu nu iti faci treaba mai departe dupa ce ai apelat la ajutorul bloggerului, atunci acesta isi pierde credibilitatea. Dar la fel cum te-a ajutat, te poate distruge, pentru ca daca nu el, oamenii pe care i-a influentat sunt si ei alti comunicatori si alti promoteri ai afacerii tale. Asa incat de ce sa ai parte de reclama negativa gratuita atat timp cat ai putea doar sa iti servesti oamenii corect.
Oare Bianca Dragusnau suna inainte sa se duca la carciuma sa bea cafea? Ca sa stie paparazzi ca e acolo si sa o astepte, asa, incognito?