Dar știți cum este traumele, ele rămân în mințile noastre. Dar ne trebuie mulți bani și mulți ani ca să le îngropăm. Dar nu e înțelept să îl deletăm. E mai important în acest an să arătăm gratitudine, să fim empatici, să arătăm speranțe, decât să folosim la nesfârșit toate minunile tehnologiei.
În marketing dacă ar trebui să alegem un cuvânt care să definească acest an, care ar fi acela și care ar fi lista scurtă?
Schimbarea comportamentului de consum, este unul din principalele cuvinte. Pentru că s-au schimbat categoriile pe care le cumpărăm. A crescut doar mâncarea, produsele de igienă și farma. Celelalte categorii au crescut în acest an mai puțin ca în anii anteriori.
S-a schimbat felul în care cumpărăm.
A trebuit să stăm acasă, nu am mai ieșit. Nu am mai fost în magazine. A început marea migrație digitală. Cine nu face față acum, acestei mari migrații, trebuie să găsească altă activitate. Când spunem marea migrație, nu ne referim doar la cumpărăturile online, ci inclusiv la serviciile care acum folosesc digitalul ca să fie la dispoziția noastră.
Un exemplu este serviciul medical. Alte servicii, sunt cele din educație. Copiii noștri au început să învețe profesorii, cum să folosească platformele digitale, pentru educație, pentru testare de exemplu. ”A picat la momentul potrivit această pandemie. ”
Pentru asta distracția și entertainmentul s-au mutat la noi acasă. 60% din consumatorii lumii au încercat categorii de food pe care nu le-au încercat până acum.
Și dacă ne gândim la toate aceste aspecte, apare întrebarea dacă toate aceste schimbări vor rezista. Răspunsul este da. Pentru că odată ce ne-am obișnuit cu ceva, este foarte greu să ne întoarcem la vechile obiceiuri.
Pivotare, cross channeling. Poate că anul ăsta vom spune că social media, nu înseamnă doar distracție, ci că social media în acest an va produce business, nu va produce doar entertainment.
Poate că e anul în care vom spune că existăm nu doar pentru că vrem să consumăm, ci pentru că vrem să trăim.
Narativul de marketing al anului 2020, spune că nu trebuie să ratăm șansa de a introduce mai multă încredere în brandurile cu care lucrăm. Și nu trebuie nici să ratăm oportunitățile cu care lucrăm pentru a extinde gama noastră de produse. Digitalul este cel mai important canal de consum.
Acum un om nu va pleca din magazinele fizice pe care le vizitează, dar dacă brandul are și prezență digitală, va folosi această prezență digitală pentru a face cumpărături de acolo.
Engagement este faptul că omul se trezește dimineața să folosească aplicația pentru ce găsește acolo, nu doar că a instalat o aplicație odată.