Am avut și eu parte de un incident la metrou, de care eram pregătit, dat fiind incidentele din ultima perioadă și oarecum îl așteptam.
Practic, când am ajuns la Aviatorilor, metroul a început să scoată fum înecăcios. Ceva normal ai zice, dar fumul dat de un cablu electric care se încinge sau care nu funcționează sau ceva de la motorul ăla este foarte greu de suportat.
Am ieșit din metrou, am văzut ca oamenii se îneacă înăuntru de fum, le-am zis să apese butonul de SOS și m-am îndreptat spre mecanic. Îl mai avertizase cineva.
A fost interesant să le zic oamenilor să apese butonul de SOS și ei să nu știe de ce trebuie să facă asta deși era destul fum și miros neplăcut. Altfel cineva a apăsat.
Am ajuns la mecanic, el știa că iese fum, că ceva nu funcționează, raporta deja prin stație către dispecer.
Între timp mecanicul închisese ușile cu oameni în metrou. I-am zis măcar deschide ușile să iasă oamenii și asta a făcut. Nu le-a zis și oamenilor pe stație să iasă, că era suficient de panicat. Probabil mecanicul nu avea o pregătire ce să facă în caz de așa ceva. Aici ține de bucătăria internă.
Ce-i drept oamenii au ieșit din metrou, pentru că nu se putea sta înăuntru de la fum.
Partea funny, când mecanicul a dat să închidă ușile, au fost doi care au sărit înapoi în metrou pentru că au zis să închidă ușile. Și au rămas acolo.
Presa de la Metrorex nu recunoaște incidentul
Am postat pe facebook și am declanșat un mic val de întrebări. Colegii din presă au întrebat pe un chat de la Metrorex ce s-a întâmplat acolo, încercând să obțină o confirmare oficială.
Li s-a răspuns că nu a fost niciun incident la metrou care să pună probleme în circulație.
Răspunsul este corect, pentru că nu au fost ”probleme în circulație”. Metrourile la ora 10 vin la 6 – 8 minute. Cât am reușit să evacuăm metroul, practic s-a încadrat în acest interval, nu era un alt metrou în spate care să aștepte să vadă cum arde ăsta.
Iar ăsta în care a fost incidentul a reușit să plece mai departe în acest interval. Sper că omul care a rămas în el să fie ok. Și că metroul să se fi retras din circulație. Practic, conform programului de funcționare traficul nu a fost afectat.
Greutatea de a evacua oameni dintr-un metrou cu probleme
Puteam să plec, era fum, aia e, puteam să las oamenii ăia în metrou să plece mai departe cu fum și cine știe ce se putea întâmpla. Dar am considerat că e de datoria mea să mă duc măcar să avertizez mecanicul că i-a luat foc metroul. (nu iese fum fără foc)
A fost greu pentru oameni să înțeleagă că mecanicul e unul singur și nu știe ce se întâmplă în spatele lui în metrou.
A fost greu pentru oameni să înțeleagă că trebuie să iasă din metrou.
Au fost oameni care au intrat înapoi în metrou – deci în fum, când s-au închis ușile.
Mă întrebase cineva de ce i-am zis să iasă. Și i-am zis, dar tu nu simți? Nu ți se pare că nu e în regulă?
Partea bună e că nu a fost o problemă mai nasoală. Iar fata de la casă, care aparent e șefa stației de metrou, a dat neputincioasă din umeri. Ce să îi faci, se mai întâmplă.
Sunt două tipuri de oameni pe lumea asta, zic eu. Ăia care stau să filmeze și cei care se implică să facă ceva. Eu am ales să nu filmez incidentul.