17.000 de carduri CEC blocate
Cred ca asta e cea mai mare blocare de carduri a unei banci din Romania. Si aici nu putea sa se intample decat la CEC. Si asta din doua motive. Banca s-a informatizat brusc, trecand de la hartii la calculatoare si sistem de calcul integrat. Apoi banca a pastrat angajatii sai vechi, batrani, punandu-i sa lucreze in sistemul informatic fara sa ii certifice si fara ca acestia sa se priceapa.
Nu stiu cati dintre voi va duceti la CEC de obicei, eu am credit acolo, dar ma minunez de fiecare data cu ce mirare se uita tanti de la ghisee la tastatura si apasa pe taste de parca ar fi bibelou. Sau cum se uita in monitor si se stramba la el, de parca ala ar fi dusmanul lor. Plus ca habar n-au cum functioneaza programul, ce buton sa apese, cum sa incheie o operatiune.
Povesteam acum putin timp cum am fost intr-o zi la CEC si era sistemul informatic cazut. Drept urmare, daca unei banci mari din Romania ii cade sistemul informatic, iar pe el lucreaza oameni batrani care se dau cu presupusul despre cum trebuie incheiate tranzactiile clientilor, pe mine nu ma mira cum si de ce le-a fost fraudata baza de date.
Faptul ca CEC a blocat 17.000 de conturi nu e un lucru bun. Dar e un fel de nah asa va trebuie daca nu stiti sa va administrati banca. Si cum vor rezolva asta? Vor chema oamenii inapoi la banca, la cozi interminabile, la niste ofiteri de banca care habar n-au ce sa faca, ca sa le faca iar masurile de securitate sau ca sa le ofere noi carduri.
Ce ma oftica pe mine e ca am vrut acum doua luni sau trei sa imi fac internet banking la CEC. A durat o ora ca tipa aia sa citeasca si sa inteleaga cum se face un contract din asta (se da print, se da tokenu). Dupa care m-au chemat peste doua zile, ca nu vor sa mi-l dea decat atunci cand va fi activat. Asa ca mai bine nu. Dar ma costa sa ma duc la ghiseu mai mult decat abonamentul la internet banking pe luna.