Nu consum stories. Se mai întâmplă să mă uit la ele, dar nu consum stories. Înțeleg nevoia lor, modalitatea lor de funcționare, dar nu sunt pentru mine. De fapt mă uit și la stories pe care le pun – apropo s-au tradus în română? Cum? Stories pe care le pun ajung undeva la 25% din cei din lista mea de prieteni.
Sunt sigur că procentul de vizionare al acestor stories este la fel pentru toată lumea. Ele ajung doar la 25% din lista de prieteni.
Nu știu să existe nici o statistică despre numărul de vizualizări al acestor stories, atât timp cât văd ca ”influencerii” nu vor să afișeze așa ceva.
Nu o să numesc asta invidie. Nu e invidie. Însă nu înțeleg de ce vine o persoană de genul ăsta care cere o sumă foarte mare pentru un story care să rămână acolo 24 de ore.
Până la urmă acel story se vede doar 24 de ore. Nu rămâne în arhivă decât dacă îl salvezi și nu se întâmplă nimic cu el. Și atunci de ce să vinzi așa ceva.
Să pun altfel întrebarea. De ce aleg brandurile să se promoveze pe bani, pe story-urile unor persoane, care nu le aduc nimic în plus. Sau le aduc? Le aduc niște swipe up și o măsurare a unor click-uri? Le aduc lead-uri în anumite acțiuni de vânzare sau înregistrare pe un anume site? Eu știu ca de obicei asta se vinde pe internet. Nu imagine.
Story-ul nu se indexează nicăieri. Așa încât cum găsește cineva de pe internet ce a spus un ”influencer” despre acel brand?
Mă uit că promovarea a plecat de pe bloguri, în lumea vloggerilor și în lumea story-urilor. Aici este invidia. Nu pentru că nu e la mine, ci pentru că sunt bani aruncați pe geam. Mă uit la vlogul cuiva, promovează un produs, foarte bine. Dar Google încă învață limba română și nu știe să indexeze ce a vorbit nenea în video. Și va mai trece până când va returna căutarea pe ce vorbește nenea în video. Atunci cum te promovezi tu ca brand, pe un video care face X vizualizări, cu sau fără tangență cu brandul tău și știi că acel video nu va mai fi găsit sau nu va mai aduce trafic peste câteva zile. Pentru că așa se comportă internetul acum.
Corect, modalitatea de producere de conținut acum înglobează toate aceste medii, story, youtube, facebook, instagram, dar mai ales trebuie să aibă și un format text, un blog sau ceva, unde acest conținut să existe și să aducă acea plus valoare de care să profiți peste timp. Iar de aici trebuie să profite atât brandul, cât și creatorul de conținut. Dar mai întâi creatorul de conținut.
Puteți explica în câteva cuvinte ce sunt alea stories?
Revin la întrebarea din titlu. Văd o sumedenie de oameni care stau să producă acele stories. Oare ei știu că le-au produs, le-au aruncat pe internet, nu au obținut reacții la ele, ca nu se dau reacții la așa ceva (nu dai reacție la story-ul fetei, ori că e măritată ori ești disperat) … și atunci pentru ce? Văd că se investește extrem de mult timp și energie în producția a ceva care dispare în 24 de ore. Și care nici nu poate fi shăruit. (acel share este o glumă)
Singura explicație pentru story
Toate rețelele sociale au acum story. Ultimele redute, Linkedin și Twitter au cedat și au implementat și ele aceste imagini care dispar în 24 de ore. Drept urmare avem story pe Youtube, Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Whatsapp, Skype (parcă erau), chiar și pe Tinder au fost într-o perioadă.
Explicația pe care eu o văd de aici este cea tehnică. Se produce foarte mult conținut, el trebuie stocat și indexat. Toate rețelele sociale sunt la capacitatea maximă când vine vorba de stocare și indexarea acesteia. Drept urmare, pentru a pondera investițiile, au inventat aceste story, nu ca să nu producă oamenii atât de mult conținut, ci ca să nu umple atât de multe servere atât de repede.
Dar există și explicația psihologică, iar asta vine din hate-ul de pe rețelele sociale. Oamenii au fost virusați și obișnuiți să își pună toată viața pe internet. Corect. Dar deja poate nu mai vor să își asume: nu ai văzut story azi, atunci ghinion. Este cea mai ușoară scuză de a posta ceva pe internet care nu va aduce repercusiuni asupra ta, pentru că nu există de fapt.
Și rămân cu întrebarea, cum să plătești unui influencer un story de genul ăsta?
Si mie mi se pare ciudat sa postezi ceva care dispare in 24 de ore. Poate are sens la influenceri, care au milioane de urmaritori si mesajul ajunge la cateva sute de mii de oameni, dar pentru omul de rand nu cred ca are sens.